RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tis 12 nov 2019, 03:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Besvara
Användarnamn:
Ämne:
Meddelandetext:
Skriv ditt meddelande här, det får inte bestå av fler än 60000 tecken. 

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
Textstorlek:
Textfärg
Alternativ:
BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är
Inaktivera BBCode
Inaktivera smilies
Inaktivera automatisk länkning av URL:er
Fråga
Skriv ner årtalet fjortonhundraåttiotvå i siffror.:
Den här frågan är till för att förebygga automatiska registreringar.
   

Trådhistorik - Imovane
Författare Meddelande
  Inläggsrubrik:  Re: Imovane  Svara med citat
Eva skrev:
Hej är orolig för min vännina som är uppe i trettio Imovane per dygn - kan hon inte dö av en sådann överdosering??? Snälla svara någon!


Hej, läste detta idag 080404 snälla vill du ringa mig och berätta hur det gått med din vännina, vi har en son på 33 år som det är samma problem med, men vi får ingen riktig hjälp. mona 070-2368697.
Inlägg Postat: fre 04 apr 2008, 16:03
  Inläggsrubrik:   Svara med citat
Evas väninna skulle det vara, lika illa för det är ett besvärligt missbruk att ta sig ur// :cry:
Inlägg Postat: mån 21 mar 2005, 20:55
  Inläggsrubrik:   Svara med citat
Maj!
Ett mycket bra svar.
Det handlar inte längre om att Eva tar sina insomningstabletter för att
sova, ej heller fråga om toleransutveckling.
I Evas "fall" så har hon (som många andra) upptäckt att tar man många av dessa (ca30st) så blir man inte trött, utan uppskruvad "hög" påverkad.
Och då gäller det som du säger Maj...sök hjälp för då har det övergått ett missbruk.//gäst
Inlägg Postat: mån 21 mar 2005, 20:52
  Inläggsrubrik:  Avgiftning  Svara med citat
Hm, det låter som din väninna är illa ute. Imovane är ju sömnmedicin, men om man missbrukar den så brukar effekten bli den motsatta, man blir "hög". Hon måste göra en avgiftning helt enkelt, ev på klinik, det här kan bli jobbigt att fixa själv även om man har vänner som stöd (och vi på RFHL).
Du kan kanske hjälpa henne att titta igenom vilka möjligheter som finns på platsen där ni bor. Här i Uppsala finns möjligheten till avgiftning i öppenvård vilket väl är att föredra.
Det finns nog ingen risk för hennes liv på den här nivån, men hon kanske även har andra mediciner? Blandningar har ju en tendens att öka effekterna på det ena eller andra. Jag förstår att du är orolig. Det brukar ju vara svårt att prata med personer som så konstant är påverkade. Men jag antar att hon mår dåligt av det här och då finns ju möjligheten till förändring (vilken måste komma inifrån henne själv).
Inlägg Postat: lör 19 mar 2005, 13:48
  Inläggsrubrik:   Svara med citat
svårt att dö av den tabletten, jag gissar att hon tagit imovane länge och råkat ut för toleransutveckling. Väldigt lätt att göra detta. Dock mycket alarmerande och farligt. Måste trappa av annars finns det ingen hejd på det! Säg till henne att ringa Staffan eller skriva här!
Inlägg Postat: fre 11 mar 2005, 00:28
  Inläggsrubrik:  Imovane  Svara med citat
Hej är orolig för min vännina som är uppe i trettio Imovane per dygn - kan hon inte dö av en sådann överdosering??? Snälla svara någon!
Inlägg Postat: tor 10 mar 2005, 23:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010