RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tis 25 jan 2022, 03:53

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Besvara
Användarnamn:
Ämne:
Meddelandetext:
Skriv ditt meddelande här, det får inte bestå av fler än 60000 tecken. 

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
Textstorlek:
Textfärg
Alternativ:
BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är
Inaktivera BBCode
Inaktivera smilies
Inaktivera automatisk länkning av URL:er
Fråga
Skriv ner årtalet fjortonhundraåttiotvå i siffror.:
Den här frågan är till för att förebygga automatiska registreringar.
   

Trådhistorik - slutat med risperdal
Författare Meddelande
  Inläggsrubrik:   Svara med citat
Ja du han kanske ville vinna tid och hoppades på det skulle gå över. Det låter idiotiskt att tro at detta välkända symtom alltid eller nästan altid skulle upphöra efter två veckor. Han har antagligen kikat i skriften FAS-UT och där står "har oftast upphört inom 2 veckor". Men vad kan han (du) göra? Ja antagligen ta en gnutta Risp igen och göra nedtrappningen lugnare. DEt säger jag eftersom jag vet att man ofta gör dessa nedtrappningar på tok för fort för at det skall vara som säkrast och mest rättvisande för hur patienten kan klara sitt liv utan psykosmediciner. Ett annat alternativ kanske är att han (du) sätter in en annan psykosmedicin, men det är mycket möjligt att de väl kända prolaktinproblemen med dessa är vanliga för alla varianterna. Jag har inte kollat upp det.
Men hur är det? Är du ute efter att bli av med psykosmedicinerna över huvud taget? (Hur länge har du ätit sådana och hur fort har du trappat?)
Inlägg Postat: tis 23 jan 2007, 16:56
  Inläggsrubrik:  slutat med risperdal  Svara med citat
För tre veckor sedan slutade jag med risperdal pga förhöjda prolkatinvärden. Sedan dess har jag lidit av illamående, dagligen, hela tiden. Enligt min psykläkare ska dessa symptom gå över på två veckor och enligt honom kan alltså inte detta illamående bero på medicinen.

Hur är det med detta, är det möjligt att jag mår illa fortfarande pga avslutande av Risperdal?

Psykläkaren skickade mig på vanlig hälsoundersökning för att utesluta övriga infektioner i kroppen, först efter att dessa testreultat kommer är han villig att hitta en lösning till mitt problem.
Varför kan han inte göra något åt saken direkt?
Inlägg Postat: mån 22 jan 2007, 18:40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010