RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 08:10

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 702 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 21 aug 2009, 19:28 
XXX skrev:
HJÄLP


Skrik inte bara HJÄLP, säg vad du har problem med istället så vi kan hjälpa dig :idea:


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 19 sep 2009, 12:30 
ZZZ skrev:
XXX skrev:
HJÄLP


Skrik inte bara HJÄLP, säg vad du har problem med istället så vi kan hjälpa dig :idea:













va e detta?


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 19 sep 2009, 17:48 
Offline

Blev medlem: ons 02 feb 2005, 15:51
Inlägg: 323
Har läst runt lite på forumet eller i gästboken och kan bara konstatera att jag ibland mår så vidrigt att jag skriver saker på kvällarna sen dagen efter vet jag inte vad jag skrivit kvällen innan, hittar massa inlägg om självmord mm, ber om ursäkt för detta!

Men jag mår verkligen inte bra just nu, under två veckor nu har det kännts som en blandning av gulfkrigssyndromet och borrelia spetsat med totalt vansinnes apati, gråter mycket och lätt, brännandet i kroppen gör ännu en debut för kanske femtonde gången eller så, det bubblar i benen, klister och fet konstig hud utan känsel, har dock börjat att göra saker jag inte gjort sen hösten 2003, skaffat en storbilds-tv, bytt bil, varit på strippklubb**host** med två kompisar, mest på skoj blev jag dragen dit och såg lite dans, ikväll skall jag avlägga ett biobesök är det tänkt, det som aldrig blev av för två veckor sen alltså, men nu känns det bittert på alla sätt, kan inte skratta bara gråta,

väger nästan ingenting lite över 60 kilo, som jag skrivit om tidigare, ingen omsättning på maten, ingen hunger eller törst, förra helgen var jag sängliggandes i nästan 2 dygn, åt ett kokt ägg på två dygn, var fortfarande inte hungrig, kan det vara "grundproblemen" som jag aldrig hade som kommit tillbaks.

Bäst mår jag ute i skogen då försvinner i alla fall brännandet för att återkomma när jag kommer tillbaks till civilisationen, HUR förklarar man detta? Att immunförsvaret och hela kroppen rasat så pass att man drabbats av "elallergi" som nju inte finns, förbjudet enligt svensk lag att vara elallergisk, reagerar mest på 3G telefoner och datorer, sen vissa perioder så fungerar allt som det skall och jag reagerar inte ett skit på nånting, detta är inte moment 22 det är moment 222 :x :x :x

tar ju aldrig slut, inte konstigt att man känner sej uppgiven när ekorrhjulet snurrar på utan ände, orkar inte skriva mer nu skall förbereda mej på biobesöket, det första sedan konungens återkomst 2003, hur skall detta sluta :?


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 02 okt 2009, 22:35 
Mycket hjälp man får här på detta "forum" lägg ner skiten! :x :x :x :x :x :x :x


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 03 okt 2009, 15:04 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Nej lägger ner gör vi inte, men kan du förklara vad du har sökt råd om eller vad du menar. Jag hittar inget annat inlägg av din vackra signatur. Eller klagar du bara på bristen på aktivitet nu. Pröva då att lägga ut något av dina problem.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 06 nov 2009, 22:55 
Tänkte skriva i denna tråden om mitt hälsoläge, ursäktar för tidigare grova skriverier, kommentarer till detta anses överflödiga.

I går kom jag hem från min arbetsplats och var i det närmaste euforisk, mådde bra och "livet lekte" i morse vaknade jag av att jag var spysjuk, åkte iväg halv elva och runt två tiden eskalerade hela skiten med yrsel, spykänslor, illamående, svårt att tala, svårt att gå, svårt att andas och att röra sej, känslan av att hjärnan skall explodera, apati, som ett vårdpaket,

hur kan det svänga så förbannat fört? Kan ju inte planera mer än max 5 minuter framåt i tiden, två veckor bra, två veckor i helvetet, sen bra och helvetet varannan dag, en period då håret inte växer, risigt otrrt fnöskigt, sen en period tvärtom, listan kan görsa oändligt lång, 4 år 11 januari, kommer det att vara som caroline Af Ugglas och pågå i 5 år till? :x :evil: :evil:


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 11 nov 2009, 19:58 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Mattias, är det inte bättre att lägga detta inlägg Ad-forumet som vanligt. i en ny tråd. Antingen svarar du här om jag skall göra det och förslår namn på din nya tråd eller så så kopierar du över det själv. Jag tror du når fler intresserade där. Denna tråd har ju verkligen somnat.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Lite dålig uppdatering, eller
InläggPostat: ons 25 nov 2009, 13:00 
Offline

Blev medlem: ons 25 nov 2009, 11:49
Inlägg: 30
Ort: Uppsala
Undrar om detta är ett forum som lagts ner? Verkar vara få som går in o skriver. Synd tycker jag i så fall. Hoppas på många inlägg o kommentarer. Tror man kan lära sig mkt av varandras erfarenheter.

_________________
Kittycat - en som kämpar för att få kroppen "ren" från piller


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 05 dec 2009, 00:58 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Staffan, jag har försökt nå dig. Kan du ta kontakt med mig på den andra mailadressen? Inte den gamla algonet. Det är viktigt.

Jag mår annars "ganska okej", men känner mig liksom stressad. Hög stresskänslighet... som fan... Sänkte nyss, till 270 från 285mg så det är därför. Men jag hoppas ju lägre jag kommer, ju bättre blir det (för en del har det varit så, men man måste sänka extremt sakta så man inte blir sämre)


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Läkemedelsstrul
InläggPostat: sön 06 feb 2011, 21:57 
Offline

Blev medlem: tor 03 feb 2011, 19:17
Inlägg: 2
Av stress och överträning fick jag sömnbrist. Av sömnbrist grät jag varje dag. Fick antidepressiva och sömntabletter. Av antidepressiva fick jag först svår ångest i två veckor. Senare gick jag in i manisk psykos pga antidepressiva.
Blev inskriven. Fick Risperdal som gav ännu mer ångest. Började och slutade med Risperdal helt oplanerat. Fick psykotiska symptom, som troligen var utsättningssymptom. Otrygg och stressig arbetssituation, mådde dåligt, sov dåligt, nekades 25% tjänstledighet. Psykos igen. Sjukskriven på heltid. Risperdal regelbundet nu i ett år. Går i terapi sedan tre år.
Haft jätteblödningar under mens i fyra år, sedan jag först tog Risperdal. Järnbristen ledde till mer migrän. Gått upp 10 kg under samma tid.
Nu har jag minskat Risperdal med 75% och mår toppen. Mindre blödningar, tryggare arbete, sjukersättning 25%. Sömnproblemen är det som kvarstår, men jag tar bara hälsokostpreparat och det funkar sådär; slutade nyligen med Zoplikon, så det kanske blir bättre.
Ska sluta försiktigt nu, trappa ner i steg på månader åt gången. Jag lever helt annorlunda nu, tar det väldigt lugnt, säger ifrån när folk stressar mig. Bearbetar mina skuldkänslor. Känner att jag har ett värde på jobbet. Det är inte så mycket som behövs egentligen, men det tar tid att fatta det.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: FASS
InläggPostat: sön 06 feb 2011, 22:18 
Haha!
Läste just i FASS att en vanlig biverkan av Risperdal är sömnstörningar!
Hur kan vi tillåta det här sjuka läkemedelssamhället?


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 feb 2011, 23:50 
Värre blir det, tro mej, nu skall EU förbjuda i första stadiet örter och sedan vitaminer, vilket innebär i praktiken att vi kommer att sondmatas med kemikalier om något år eller så!


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: mitt brev till rfhl som svara med jag skulle lägga ut detta
InläggPostat: mån 14 mar 2011, 23:27 
> Har en fråga och hoppas nifinns kvar> Så kanske kan ni kan hjälpa mig....>> Jag har gått på o,5 mg iktrovil dagligen sen juli förra månaden ( > utskrivet på recept) Pga av ångest och panikattacker Har inte > överdoserat utan hållt mig till den dosen hela tiden. För ca en > månad sedan fick jag en hemsk ångestattack som vara nästan ett helt > dygn... Så jag fick åka in till psykakut> där dom sen remitera mig till inläggning. Någonstans på vägen så > hade dom tagit bort mina ikto så när jag kom till psyk skulle jag > börja på någon ny antidepp vilket jag vägra pga att det aldrig > hjälpt och jag inte klarar av insättningen. I vilket fall så tänkte > jag inte mer på det. Personalen gav mig sobril I ca 1 vecka 5 mg'3 > om dagen om jag bad om det. sen satte dom ändå in en antidepp > cipralex trots att jag berättat om hur många olika såna jag provat. > I vilket fall klara jag 3 dagar på cipralexen och sen börja jag > märka att jag räkna timmarna tills jag kunde få nästa sobril.> Inte van att få så mycket varje dag. Hade stec vid behov innan och > dom hjälpte mig utan att jag kände sug eller kände mig påverkad så > jag sluta helt efter dom tre dagarna med sipralex och tog inte mer > sobril heller. Fick en rejält jobbig natt dagen efter. I vilket fall > så fick jag till bak amina stec efter berättat att dom är dom ända > jag kan ta utan begär efter mer eller känna ett rus. (haft 5mg vid > behov i ca 5 år och aldrig överdoserat dom heller)> I vilket fall nu till min fråga: jag har fått en enorm ångest och > svettas sjukt mycket med händer och fötter, har illa mående och > yrsel och varit dålig i magen sen jag blev inlagd. Den här oron > utlöser panikattacker och gryma ångestattacker väldigt ofta är även > enormt ljudkänslig går som stötar i kroppen på mig när det kommer > plötsliga ljud även om dom inte är så höga. Kan inte åka hem på > permiss för jag är rädd att göra något dumt. Har även i dom riktigt > jobbiga stunderna börjat tänka på döden som ända uttväg vilket > skrämmer mig väldigt mycket då jag aldrig tänkt så innan.> Har berättat detta för personalen men dom säger det är min ångest > och bla bla. Jag säger att jag aldrig haft sån här svår ångest innan.> Så jag började googla och det verkar som om jag kan ha en avtändning > från ikton. Och att det som hände var att jag fick *lågdosabstinens* > Varit utan den 1 månad nu och tar max 5 mg stec kanske 1 gång i > veckan. Förutom i förra helgen då mina tankr var som värst då tog > jag 5 mg lördag morgon och lördag kväll och sen 5 mg på söndagen. > Jag bestämde mig för att testa igen med iktrovilen så började i > tisdags med 0,25 mg ( blir fan yr och illamående bara av de lilla ) > oron fanns kvar men blev lite bättre och idag är den betydligt > bättre. Skakar och har fortfarande svettningar. men verkar bli > bättre de med. (ligger fortfarande på den dosen) Så kan jag ha haft > en sk benzo avtändnig Och hur länge kan en sån sitta i. Har inte > haft någon psykisk AT vad jag vet utan är mer kroppen som verkar > tagit det och ja mina dåliga tankar då förstås. Men menar att jag > har inte haft något sug efter att ta massa benzo. Jag började igen > med ikro för att se om jag blev bättre och kanske kunde ta en break > och lära mig fokusera på att få bort panik attackerna genom övning > vilket inte är lätt med den konstanta höga ångesten i kroppen. > Undrar med om jag kan hålla mig till denna dos nu max några veckor > för stabilisering och sen trappa ner sakta sakta så kroppen hinner > vänja sig vid mindre. Kan mina abstinens bli mildare och mer > uthärdliga då än vad dom varit nu?> Ursäkta om det blev ett långt och lite invecklat brev, men > personalen här på psyk verkar inte kunna så mycket nån säger att det > kan mycket väl vara en *avtändning* men gör inte ¨så myckert åt det > och nån säger att nej det är ångesten. Vill bara få förståelse och > rätt hjälp. Och inte behöva googla mig fram till allt själv.> vore tacksam för svar> mvh jessica


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: fortsättning
InläggPostat: mån 14 mar 2011, 23:28 
Dagens läge:
ligger fortfarande på psyk läkaren tog in mig på samtal idag för att jag varit hemma på permiss från tors till sönd. Och även om det var skit jobbigt klara jag det men i vilket fall är jag inte redo att åka hem än då jag har social fobi och fått psykolog som jag ska gå intensivt hoss 2ggr i veckan i 3 månader för få hjälp med min ursprungsproblematik panikångest. Då jag bor 3 mil från så ville jag få sjukhusresor till en början då jag annars vet att det är lätt för mig att stanna hemma för jag är rädd för attackerna ska komma och alla männikor. Dom kan inte hjälpa mig på psyk med detta utan jag måste ta det med min öppenvårds läkare.
Problemet är att hon vill inte ens prata med mig då jag är inlagd för jag är inte hennes bekymmer då. Detta har ju skapat en oro för mig då jag inte vet när jag blir utskriven .... jaja där kom ja lite från det jag skulle komma fram till.
som sagt läkaren tog in mig idag utan mina kontaktpersoner och sa att jag skulle bli utskriven idag för jag såg ju ut till att må bra. JAg kunde välja mellan att få stec el iktrovil. JAg blev helt chockad då jag går på en dos ikto nu 0.25 mg för att hålla absinensen underr kontroll och stec har jag haft när det blivit riktigt jobbigt. Och enligt mina kontaktpersoner skulle vi göra en planerad utskrivning så jag kunde förberedda mig. Fick välja mellan det eller en avgiftning. Jag var helt chokad som sagt så jag sa jag vill ha avgiftning men på mina vilkor som löd:
jag minskar på ikton 0.25 mg till halva och kör så en vecka eller två till kroppen vant sig men har fortfarande stec vid behov ( har max tagit halva dosen 7 dagar samanlagt dvs 5 mg när det var som jobbigast innan och 2 gånger sen jag börja på ikton igen) Men det var antingen eller. Jag fick inga svar på hur allt skulle gå till eller något. När mina kontaktpersoner kom på kvällen blev dom chokade ( dom kan tyvärr inte påverka läkarens beslut) och undra vad han syssla med. Så min fråga är hur ska jag göra för att undvika samma helvete jag hamna i när jag kom hit? ska jag ta mina 5 mg stec *2 dagligen och sen kanske dela upp dom på 4 och sprida ut över dagen. Eller ska jag välja att bli utskriven fortsätta med iktron och sen trappa ner själv sakta med den?
tacksam för svar
jessica


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 15 mar 2011, 22:44 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Ja det är inte lätt att veta. Det handlar nog mest om vilken av de två du är mest beroende nu. Den skall du ju troligen välja öm du inte har värst biverkningar av den. SÅ stor skillnad är det knappast mellan dem. Är det som jag skrev, att du inte åt särskilt länge återkommande av Stec innan du började med Iktorivil, så kanske du kan ta med dej den och tvgärlämna stesoliden. Är det inte mer skrämmande för dej att lämna Iktorivilen tvärt? Det spelar ju också roll, antagligen som ett tecken på att du är mest beroende av den. Men jag tror också att du skulle kunna klara av din iktorivilabstinens med stesoliden. Men varför skall du behöva chansa - det undrar jag med!!
Du får ringa om du har nya frågor, nu när det väl är mycket brottom för dej att bestämma dej. Det här är rätt komplicerat.
Lycka till
Staffan


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 16 mar 2011, 16:55 
Ikton vill jag helt bli av med. och den tog dom bort igen igår. Ville inte gå med på att jag skulle minska den sakta trots att det bara var 0,25mg.
Och stecoliden har jag bara tills på måndag vilket jag tycker är väldigt konstigt eftersom jag knappt tar den. Läkaren sa jag skulle trappa ner på den som sagt så undrar jag hur man trappar ner på en vid behovs medicin som man knappt tagit. Och det vet ju personalen här med att jag oftast väntat långt in i det sista innan jag tagit den pga att jag inte velat bli beroende av den eftersom den hjälpt mig när ångestattackerna kommit under dessa år jag haft den.

Något positivt är i vart fall att jag fått upp ögonen på personalen här bad min kontaktperson läsa dom21 punkterna och han tyckte det var så intressant så han skrev ut dom och nu cirkulerar de flittigt bland personalen :)

Får se hur allt går nu. Ska träffa läkaren imorgon för vill ha svar på hur han tänker? Vet inte hur jag ska få honom att förstå bara att det är ikton som är boven i detta drama, som satt mig i denna sits och att även dom haft ett ansvar att trappa ner den el åtminstonde prata med mig istället för att bara sätta ut den tvärt utan någon förklaring eller frågor om hur jag bruka den. För mig så känns det som om dom trott jag proppat i mig för nöjets skull. Jag har bara följt min förra läkares instruktioner 1 tabl om dagen och som sagt öka jag aldrig den trots att sa till mig två gånger. Det är jag glad över.

och säkert många andra med mvh jessica


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 mar 2011, 13:14 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Varför vill du inte gå med på att trappa ikton när du har ett beroende av den?
DEn är uppenbarligen ingen bagatell som du bara kan sätta ut tvärt. Jag har varit med om att man fått dela dom där i riktigt små bitar också.
Om du håller fast vid detta så har du ju alternativet att skydda den mot svårare abstinens med att ta 2-3 mg stec per dag, kanske uppdelat i två dagsdoser. Men som jag sa, det är säkrare att trappa på den du blev beroende på och är beroende av.
Du måste ju börja tänka på hur du skall må när du lämnar avdelningen. Skall du verkligen vara på noll när du går därifrån???
Staffan


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: nej nej nej
InläggPostat: lör 19 mar 2011, 18:59 
Jag ville trappa ner på ikton men läkaren vägrade var den eller stecoliden jag fick behålla. Jag började ju på ikton efter dom bara drog den för mig och sen fatta jag varför jag blev så dåligt efter att kollat upp medicinen. Och det var också därför jag ville börja med den igen för att trappa ut den långsamt Läkaren ifrågasatte inte utan satte in den igen men som sagt ville jag bara börja med 0,25 mg och se om det lugnade ner sig och trappa ner från det. Samt hade jag kvar stec vid behov. Jag började förra tisdagen men i måndags hade jag nytt samtal och då var det att jag skulle välja mellan antingen ikto el stec och att jag skulle bli utskriven. Jag blev ju livrädd efftersom jag hade lagt upp en plan om att trappa ut sakta och att fortsätta ha stecen. ( tar 5mg när det är som jobbigast och under den 1½ månaden jag låg innan tog jag max 6 ggr när det var helt åt helvete så nej har inget missbruk) Eller fick jag välja att stanna kvar och avgiftas ... Från vad förstod jag inte riktigt för där fick jag med välja ha kvar ikton eller stecoliden Jag valde ju naturligtvis att plocka bort iktrovilen och tänkte att då kanske jag ska ta stec lite oftare och trappa ner på det viset. Men Jag skulle bara ha stecen kvar 1 vecka sen skulle den med tas bort. Jag vet inte riktigt hur han tänkte eftersom han sa jag skulle trappa ner på den eftersom jag inte använder den så ofta.
Men i vilket fall så är jag utskriven nu trots att jag mår skitdåligt fortfarande men fick behålla stecoliden Men det komiska var att han skrivit att jag får ta 10mg om dagen. Vilket jag absolut inte gör. Jag försöker låta bli och tar som sagt när det blir outhärdligt och då tar jag 2 mg. och skulle det vara att det inte hjälpt efter 2 timmar så tar jag 2 mg till. men inte mer. Men som svar på din fråga att ja om jag inte valt att bli utskriven efter sista läkarsamtalet så hade jag gått ut nollad utan någon som helst nedtrappning.
Som jag skrev innan så vägra han tro p åatt man kunde ha en benzo avtändning så långt efter och speciellt inte på den lilla dosen jag tog av ikton varje dag (0,5 mg)
Jag hänvisade honom till faktan jag hittat p åinternet om att det kvittar hur liten dos man tar för har man ätit det dagligen i flera månader så är det lika jävligt som att ha ätit det dubbla ja kanske lite mildare men du förstår.'
Så jag får se hur det går nu. Tänker i vart fall aldrig mer lita på en läkare och har t.o.m bett om att få byta ut mina stilnoct mot atarax ( även om jag hatar den groggy känslan jag får på den medicinen) För dom har ju stoppat i mig den varje kväll jag var där. Ja jag har ju sagt ja pga att jag har svårt för att somna. Men har aldrig ätit den varje kväll innan utan låtit det gå minst tre dagar emellan om jag haft den två dagar i rad.
mvh jessi


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 20 mar 2011, 19:27 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Det var väl ändå rätt bra att du kom därifrån och har lite stes med dej att trappa på. Det är lite väl mycket nu tycker du, men du kan säkert behöva spara för ha verkar inte förstå att du måste få göra det långsamt. Det var en knepig läkare. Otroligt respektfull och vänlig, men pratade och pratade. Jag gav upp om att få honpm att förstå. Han sa hela tiden att han hade fått svar på sina frågor på internet (hos oss och hos Ashton tror jag han medande) men varför ringde han, kunda han lyssna???
Du har altså haft Stilnoct också. De är inte oförargliga. Men kanske har de inte ställt till så mycket på det sätt du använt dem. Se gärna till att du har en viss dos före sängång så går det nog bra även utan atarax. Särskilt om du inte gillar deras effekt. Det är bra att inte ha dem kvar när du är fri från bens och snabba sömnmedel.
Nu behöver du nog mänskligt stöd att bygga upp din tillvara utan dessa piller och utan din panikångest. Satsa på att skaffa det.
Hej
Staffan
Skall jag inte flytta ner denna dialog till Forumet lugnande, där fler kan hänga på och dina inlägg är lättare att hitta?


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 26 mar 2011, 13:23 
Offline

Blev medlem: sön 06 feb 2011, 07:44
Inlägg: 36
denna sida är ju upp to date, alla innlägg har kommit in efter andra värdskriget


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 702 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010