RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: lör 20 apr 2024, 12:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: candida albicans
InläggPostat: lör 07 maj 2005, 16:11 
Offline

Blev medlem: ons 02 feb 2005, 15:51
Inlägg: 323
http://www.alternativet.com/5.html


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 27 maj 2005, 14:19 
http://www.bioflora.nu/stevia.html


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: sockerberoende
InläggPostat: sön 02 okt 2005, 16:56 
Offline

Blev medlem: tis 13 sep 2005, 19:08
Inlägg: 17
Hej svejs!

Det här var intressant. Jag har utvecklat candida. Jag kan också nämna att jag är beroende utav socker och alkohol. Tänk att det är så grymt svårt att "bara" sluta med socker. Jag har haft turen att genom kontakter träffat en kvinna som är expert inom addiction som genom en ADDIS kommit fram till att jag utvecklat ett beroende till både socker och alkohol. Sen så har jag ett beroende när det gäller benzo och ssri vilket jag har konstaterat själv. Ja, nu är jag på väg att ta mig ur den här soppan. Jag har inte druckit alkohol sen 3 aug och intagit benzo sen 4 sept. Man får ju ta det tyngsta först! Jag har minskat på Zoloften från 100 till 25 mg. Jag ska senare gå en behandling för sockerberoende. Ett beroende kan ju ofta vara trigger till ett annat. Det skulle vara så skönt att vara fri och oberoende! Har nyligen trappat ner Zoloften lite och herregud vad det snurrar i bollen, mycket värre än vad det gjorde när jag var på Liseberg för några veckor sedan, fast jag kan ju inte påstå att det här är lika roligt då...


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: candida=sockerberoende?
InläggPostat: sön 26 mar 2006, 08:28 
Offline

Blev medlem: fre 22 jul 2005, 22:49
Inlägg: 138
Hej!

Så candida är lika med sockerberoende?
Det har jag med och det är inget lätt beroende att bli av med.

Jag har läst att det finns ett behandlingshem för sockereroende och hon som har hand om det heter Bitten Jansson.

Kan du inte skriva lite mer om det Simbis?

Alkohol och socker går "hand i hand" då?
Måste ju vara likadant om man är opiatberoende, för jag har ett beroende av bägge.

Vad är det för märkliga länkar ovanför mig?

Loanne


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 mar 2006, 12:47 
De konstiga länkarna ovan är spamare, eller folk som inte har bättre för sig än att sitta och sprida dynga på forum.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 mar 2006, 22:46 
Offline

Blev medlem: tis 11 jan 2005, 23:49
Inlägg: 52
Hej Simbis

Vore kul om du kunde skriva något här med.

Jag har ett enormt sötsug nu när jag inte är beroende av kodein.Jag har bytt från ett beroende till ett annat kan man säga.
Jag har gått upp 20 kg sen sommaren-04.Och mår inte spec bra.
Har visserligen begränsad rörlighet nu tack vare mina probl med rygg,knän och fötter och kan inte ut o motionera i samma utsträckning som jag gjorde då.
Men jag försöker ta en promenad varje dag.

Så jag läser tacksamt alla tips du kan komma med,och jag är nog inte ensam.

Varma kramar från Monica


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Candida
InläggPostat: mån 27 mar 2006, 08:37 
Offline

Blev medlem: tis 13 sep 2005, 19:08
Inlägg: 17
Hej!
Jo först vill jag säga att sockerberoende inte är samma sak som candida. Candida är mer än komplikation som många får efter flerårigt missbruk i socker och kolhydrater. Jästsvampen växer och förökar sig utav sockernäring. Alla männsikor har svampen i kroppen naturligt men det är när den växer alla symptom kommer. Sen kan man ju felbruka, missbruka eller vara ända ner i beroendet och då efter personliga erfarenheter går det inte att ta sig ur det själv utan hjälp. Jag har abstinens nu efter behandling och är mycket klarare i huvudet. Det här är inte så accepterat utav dom flesta läkare och andra som inte är öppna för ny forskning. Ämnet är dock mycket större i USA. kram / Simbis


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Candida
InläggPostat: mån 27 mar 2006, 11:15 
Offline

Blev medlem: tis 13 sep 2005, 19:08
Inlägg: 17
Här är två länkar ni kan gå in på och få hjälp och kontakt. www.bittensaddiction.com och www.faa.se


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 27 mar 2006, 12:07 
Offline

Blev medlem: tis 11 jan 2005, 23:49
Inlägg: 52
Tack Simbis :D

Ska genast gå in och läsa.

När jag såg programmet "Du är vad du äter"sist så fick hon dricka nån drink på morgonen,men jag glömde skriva upp vad det var. :oops:Hon hade även samma probl med magen som jag.
Rismjölk dricker jag redan så det är det enda jag minns.
(försökte få tag i receptet genom Tv3.Men man var tvungen att reg sig o bet en avgift :cry: )

Har problem med tandlossning(törs inte tala om hur många jag har kvar :oops: )

Det är så jäkla svårt att få tag i "Drinktips"Som är både nyttig och eventuellt tar bort lite sötsug.

Finns hur många piller som helst på t.ex hälsokost men de kostar skjortan och sen har jag ju mentalt intalat mig att inte hålla på med tabletter varje dag som du nog förstår.
Och färdiga pulverpåsar med drycker som är ännu dyrare kan jag glömma.

Jag har investerat i en Magic Bullet som är kanonbra :D så jag söker mycket nu efter olika tips på nätet.Men har inte hittat något än som kanske kan ersätta mitt sockersug.

Tack igen för länkarna
Ha en bra dag
Kram från Monica


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 27 mar 2006, 12:14 
Offline

Blev medlem: tis 11 jan 2005, 23:49
Inlägg: 52
Jag läste vad jag skrivit nu. :oops:
Jag menar inte direkt att ersätta sockersuget.
Utan kanske underlätta lite så man inte stoppar i sig som i mitt fall så mycket glass och bakelser(behöver ju inte tuggas så mycket :oops: )

Från Monica igen ;)


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 11:48 
After completing the installing procedure TurboTax for Mac, you must activate turbotax with license code now.Enter the code in the “License code” box and click “Continue.” Virtually any Disney show or movie that's already been released is available to watch on Disney Plus at Disneyplus.com/begin . From classics like "Snow White" to recent blockbusters like "Black Panther: Wakanda Forever," the service features a huge library of titles across Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, and 20th Century Studio brands. You can also purchase an HDMI to RCA adapter to convert your TV. This lets you use any streaming device Disneyplus.com/begin you want, but there have been complaints about this not working very well with streaming services. We recommend going with the oku if you have an older TV.Mytv code is a six-digit alphanumeric code that appears on your TV screen. It is used for the activation and verification on your account and subscription. Create your Amazon.com/mytv videos account on mytv and connect it with your smart tv to obtain this code.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 11:50 
For ij.start.canon using a wired connection, ensure both cable ends are plugged firmly into your printer and computer. Go through the printer’s manual for instructions on connecting the device to your Windows or Mac computer.It should appear on the home screen on the 123.hp.com/setup . It’s an “i” with curved lines radiating from it, with a line striking through the icon open this URL – ij.start.canon , thereafter, click on ‘Set Up’ option and input your printer’s model number in the white search blank and hit on ‘Go’ button.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 11:51 
Once you select a hbomax.com/tvsignin, you will need to use your computer, tablet, or smart phone to create an account and tv signin for service on their website. This subscription will require you to enter a credit card and is separate from your Whip City Fiber bill.Select your printer from the drop-down menu. then Just tap the menu next to “Printer” and tap the name of the printer that’s connected to your PC or Mac. As long as your PC or Mac is on and the application you installed for your ij.start.canon printer is active, you’ll see your printer as an option.Open the Prime Video application on your device and hit the Sign in and start watching button. Then, log into your Amazon.com/mytv . Alternatively, hit the “Register on Amazon Website" button and use the registration code on your TV to register your device.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 11:53 
Amazon My TV offers latest shows, movies etc. to its customers. To add the Amazon Music app to your TV, you need a smart TV or be connected to a smart device. amazon.com/mytv Then search for the Amazon Music app in your TV's app store and choose the app to view it, then click Install, Download, or Add Channel. After installation, open the app.To get started with your 123.hp.com printers Installation & Download printer software with a valid model number & visit 123.hp.com/setup and learn the steps to connect with your device. HP printers are all in one printer that facilitates print, copy and scan. The canon printers are designed for personal as well as business use.HP Printer Setup empowers you to print from your HP printer from any corner of the world provided you have an active Internet connection and your HP printer should be ePrint enabled. The 123.hp.com/setup provides admiring services to users and steps to install the device on your system.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 11:55 
To get started with your 123.hp.com printers Installation & Download printer software with a valid model number & visit 123.hp.com/setup and learn the steps to connect with your device.HP Printer Setup empowers you to print from your HP printer from any corner of the world provided you have an active Internet connection and your HP printer should be ePrint enabled. The 123.hp.com/setup provides admiring services to users and steps to install the device on your system.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 11:56 
HBO original content but also access to content exclusive to Warner Bros Studios and DC comics at hbomax.com/tvsignin. 2021 is especially promising for the platform. hbomax.com/tvsignin is available on a variety of platforms, including Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Chromecast, PlayStation 4, Xbox One, and Samsung smart TVs. we will tell you a helpful guideline to activate the roku.com/trclink account. To watch TV shows, news, movies, and other content over the internet through downloadable channels using roku.com/trclink website.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 12:01 
Streaming amazon.com/mytventercode is possible over various devices, platforms, and apps, and Discord users have developed a creative way to do so on mytv enter code. amazon.com/mytventercode using Discord on your Mac or Windows computer, here’s what you have to do to stream Amazon. Go to the roku.com/trclink using your web browser. Click on the Create an account option. Provide and fill the space with the correct information that is asked in the form. Go to 123.hp.com/setup, enter the type number of your printer, and click next. On the following page, you can download the HP Smart app.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 12:02 
All-in-one IJ start printers from the likes of ij start canon setup ts3322, Epson, Ricoh, and Brother have made office work all the more simple. The process to find an HBO MAX activation code is to first start your browser on the internet and visit hbomax.com/tvsignin as well as sign into your HBO Max account with a your registered email ID. You'll need a roku.com/trclink account to be able to use your new device by enter trc link code. To 123.hp.com/setup connect and setup a wireless printer on your Windows or Mac computer.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 12:05 
To retrieve the recovery key that was stored online with a Microsoft account at aka.ms/myrecoverykey, Sign in with your Microsoft account. To enter the code for amazon.com/mytv, you need to find the 5-character registration code on your device by selecting "Register Your Device" from the Instant Video home screen or the Help screen. Visit: 123.hp.com/setup and download your desired hp printer model by entering serial number. For Windows Update will update your computer system including the Device Drivers automatically, or the software graphic driver update of your graphics hardware.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: candida albicans
InläggPostat: tis 18 apr 2023, 12:06 
To learn more about hbomax setup and registration, visit their official website: hbomax.com/tvsignin and complete the setup steps.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010