RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: mån 05 dec 2022, 08:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: problem med magen
InläggPostat: fre 15 feb 2008, 09:13 
Är det någon på det här forumet som upplever problem med magen efter Ni avslutat era råttpiller? Jag har ständiga gaser, lös mage, måste äta dietmat resten av mitt liv äter jag något annat skiter jag ner mig inom 1 minut :twisted: Man vågar ju inte skaffa förhållande när man går runt och luktar som en bajemajja dagarna i ända.
Det har pågått under flera års tid, kan det verkligen vara tabletterna som ställt till det efter så lång tid?


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: problem med magen
InläggPostat: fre 15 feb 2008, 12:38 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Hej Bitter.
Ska låta ngn annan ge besked också, men ville säga att man kan iaf få IBS, "colon irretable", av just benso har jag läst ngn stans.
Men att det skulle sitta i flera år, vet jag inte, de flesta besvär bruakr ju ge med sig efter en tid, beroende på om det är abstinens symptom o så.
Men det låter ju lite som att du har väldigt känsliga tarmar, vilket ju stämmer in på IBS, m.m.
Men som sagt låter någon annan svara bättre på frågan.
Hoppas magen lugna sig lite för dig.
/Johnny


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 15 feb 2008, 14:12 
Hej Johnny!

Jag har alltid haft stenmage innan och under tiden jag åt detta råttgift, snusa, söp och åt all möjlig skit utan att magen ens reagera. Efter jag slutat med olyckopillerna som kräkemedelsbolagen framställt så tål jag inte minsta kopp kaffe, kan aldrig äta lite fetare sås mm

Så vad ska man tro? Har man fått IBS AV tabletterna? Har det orsakat en kemisk obalans i tarmarna som jag aldrig haft innan?? Vad finns för hjälp?

Har inte varit normal i magen på 3 år


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 15 feb 2008, 14:53 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Vart en massa konstiga ikoner, ser knappt va det står;).

Har du vart till läkare om detta?
Va säger de?

Du ska nog höra med staffan om detta, eller nån, tror de är bättre på sånt.
Men låter ju helt klart som nån störning i tarmen.

Vad åt du för antidepp?

/J


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 15 feb 2008, 15:12 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Ett samband med antidepp kan jag gått tänka mej. Men behöver ner info.
Vilken mat måste du undvika helt?? Hur är tidsammanhangen mellan ad-intaget och besvären?

Om du söker i Agnetas gamla inlägg i detta forum kan du nog också hitta information om sånt här.

Välkommen hit?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 19 feb 2008, 10:47 
Offline

Blev medlem: fre 04 mar 2005, 13:57
Inlägg: 239
Jag svarar här så slipper du söka i gamla inlägg. Ja, det här är tyvärr mångs verklighet efter utsättning av SSRI. Man kan få massor av problem man aldrig hade innan man tog pillren. Det brukar bli lite bättre med tiden men det kan ta många år. Jag känner igen precis det du beskriver och tyvärr hjälper inget mot det här. Själv har jag genomgått gastroskopier och diverse undersökningar. Det enda man hittat är svampinfektioner i mag-tarmkanalen. Det enda som hjälper tillfälligt är att inte äta socker och att överhuvudtaget äta så lite som möjligt men inte ens detta tar bort problemet. Man kan ta ett medel mot svamp i mag-tarmkanalen (nystatin) men det har dessvärre begränsad effekt och problemet kommer tillbaka så snart man försöker äta normal kost igen.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 04 apr 2008, 11:37 
Efter en amalgam sanering fick jag av min tandläkare ett pulver jag skulle dricka för att läka mag och tarm slemhinna. Ultra clear Sustain. Slå det på nätet, så får du veta mer.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 04 apr 2008, 21:51 
Offline

Blev medlem: ons 02 feb 2005, 15:51
Inlägg: 318
Ort: From Hell
Det ÄR tabletterna, tro mej, själv är jag i nionde månaden, och efter min middag i dag klockan 13.45 är jag fortfarande illamående minst sagt, bukfetma jag aldrig skådat trots att jag gått ner från 89 kilo(när jag var fullproppad av remeron, zoloft, atarax mm) till nuvarande 69 kilo, är magen så enorm att jag lever i ensamhet och skäms för att visa mej för andra människor.

Toalettbesök max 1/2-1 gång per dygn(på morgonen) inga hungerkänslor, inga mättnadskänslor ens, vilket gör att man kan om man skulle vilka trycka i sej en smörgåstårta på egen hand, inga vårkänslor, inga vinterkänslor, inte ett förbannat skit har jag kvar.

Hur mycket motionerar jag nu då: 5-10 mil/vecka, raska promenader i skog och över stock o sten, har haft diarreer i 4 ÅR, men som på sista tiden förbytts mot förstoppning, är fan på väg att ge upp nu och kanske dränka mej i en sjö, precis som författaren vad han nu hette?

Lider dessutom av en såm fruktlös armsvett att jag har svettringar ned till midjan.

Fick börja med för ca 2 år sedan med lavemang för att överhuvudtaget få skiten ur tarmarna, då ingenting länfre fungerar som det skall.

Har provat att vara utan mat i upp till 2 dygn, fortfarande utan hungerkänslor för 5 sketna öre, så en permanent skada i kroppen är mest sannolik i mitt fall.

Som jag nämnt tidigare går detta INTE att motionera bort, enda anledningen till mitt motionerande är att få´tiden att gå, då man är totalt isolerad, bortsett från att man tvingas arbeta med detta helvete.

_________________
Numera invalidiserad och lobotomerad, kemiskt kastrerad

http://www.grapheine.com/bombaytv/index ... 33798ccd13

http://www.hulk.no/TOMSIDE/LIVSFARLIGE%20MEDISINER.html


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 19 apr 2008, 23:13 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Bitter!
Finns du kvar här så det är idé att svara på det igen?? Jag har nämligen själv lite mer positva erfarenheter än Agneta av Candida-bekämpning.
(Du kan ju också ringa mej direkt, på föreningen.)


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010