RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 07:11

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Biverkan av Anafranil efter utsättning
InläggPostat: mån 09 mar 2009, 22:05 
hej När jag åt anafranil (375) my per dag hade jag jättespänningar coh gick på högvarv. Jag sedan trappade ut detta pga högt blodtryck 200 o övertryck. jag höll på ett år trats att läkaren sa att det skunde gå fortare.

Så sex veckor efter nollning fruktansvärda kramper i rygg ocg ryggrad. detvar som ett göldgat spett i ryggraden dessutom upplevde jag det att det tjöt i hela ryggen.

detta resutearde i mer panikångest och depression och nya piller.
det blev först cipralex viket väl hjälpte lite, sedan Cymbalta men där tålde jag bara 30mg.

SLutade och mådde hyfsat med hjälp av biopat. Dockkom ångest och sömnlöshet tillbaka. Nu äter jag surmontil men känner igen mycket av symptomen från anafranilen.
Både anfarnil och surmontil driver ju noradrenalin. Kan det var det som orsakar spänningarna coh tinnitusen. kanske ett rent SSRI bättre????


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 10 mar 2009, 22:36 
Offline

Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:43
Inlägg: 32
375 mg Anafranil är en mycket hög dos!!! Jag försökte för ett tag sedan börja äta in mig på mina Anafranil igen efter en månads uppehåll och mina besvär var fruktansvärda mest på grund av att jag trappade upp dom för snabbt.. Däremot hade jag knappt några problem alls när jag slutade med dom i slutet av November. Det kändes som en befrielse och det var helt underbart att komma tillbaka till livet och att kunna känna att man lever igen!!!

Nu är jag inne på femte dagen och de tre sensate har jag tagir en 25 mg tablett och biverkningarna är fortfarande JOBBIGA!!! Men inte så jävliga som dom var när jag försökte börja själv med alldeles för hög dos..

Biverkningarna av Anafranil är verkligen hemska!!!


Hur länge hade du ätit Anafranil 375 mg ? Hur mådde du då ? När jag var inäten på mina 200 mg om dagen så fungerade jag normalt och kände inte av dom alls. Men alla känslor var ju fullständigt avstängda iofs..

Jag har inte fått klarhet i hur noradrenalinet påverkas av dessa tabletter men att det kan bli för stor påverkan är jag på det klara med. Just adrenalin är ju ett stersshormon och det var detta jag fick otroliga attacker av när jag försökte äta in mig på dom utan hjälp från läkaren..

Jag har skrivit om mina upplevelser i ett annat inlägg här!


//Fredrik


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 11 mar 2009, 12:58 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
200 i blodtryck verkar livsfarligt.

Varför en sån hög dos? 375. Vet att max rek dos är kring 150. Det är toxiskt vid ca 700-1000 så om levern blir sämre kan man förgiftas. Eftersom sånt är starkt för levern dessutom. 1 års nertrappning från 375 är för snabbt. Det ska ta minst 3 år eller mer, eftersom man följer 10 procent regeln varje 4-6 vecka efter komplett stabilisation. Det är väldigt viktigt. Jag hade följt läkarens rekommendation och fick betala priset för det. Nu sitter jag fast i skiten, men jag har iaf fått efexor att fungera igen så jag är beredd på en extra långsam nertrappning som ändå kommer ge mig helvetet på jorden x 1000


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 14 mar 2009, 14:37 
Den höga dosen berodde på att man ville nå en viss koncentration i blodet.
det var ingen fråga omhur jag mådde eller så. Utan upp tills dess nivån i blodet var rätt.

Nu har jag problem med mina muskler och nerver. Det är tinnitus pga spänningarna. När jag låg på 375 vet jag knappt hur jag mådde mer än att jag gick på högvarv. Inga känslor men svettningar och viktuppgång+ högt blodtryck


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 mar 2009, 23:37 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Tror du borde byta tillbaka till Anafranil eftersom den driver fler receptor sub system. Kan göra en långsam switchover, sänka Surmontil lite och öka Anafranil lite. Dela tabletter. Kanske precis som Fredrik, börja med en halv 12,5 och sen sänka Surmontil lika mycket? Tror att då eftersom du har utsättnings biverkningar av Anafranil att Surmontil inte täcker det komplett. Olika profil på antidepressiva. Tror att det kan fungera. Samt att en nertrappning ska gå väldigt långsamt. 10% regeln var 4-6e vecka efter stabilisation. Eller ännu långsammare på slutet. Samt i tolerans (om man börjar få ångest efter en tid) så är det också bra att trappa ur, eftersom man faktiskt mår lite bättre, och det är mindre plågsamt än en cold turkey eller en för snabb nertrappning. Vi kommer att klara oss. Eller hur?

Tror det är möjligt att göra en sånt byte från Surmontil till Anafranil eftersom det inte riktigt är samma sak som att sätta in då redan hela kroppens signalsubstanser redan är i plats och det blir bara lite små effekter. Gör du det tillräckligt långsamt kan du kanske inte märka en stor skillnad men i och med att du blir bättre eftersom Anafranil börjar täcka dina utsättningsbesvär från Anafranil. Just my 2 cents...


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 15 mar 2009, 23:38 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Rek. dos för Anafranil inte mer än 150 iaf. Kanske 125 bäst eller lägre.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 mar 2009, 18:42 
Hej igen
vet inte om jag orkar, men just nu är det fördjävligt. Mina största probelm är ju spänningar och tinnitus. Klarar inte av något just nu, funderar på att sluta med surmontilen då denb gjort spänningarna värre opch därmed tinnitusen. kännde av detta redan samma dag jag började med surmontilen det bara började susa i bakhuvudet på en haöv surmontil = 12.5 mg. Men det var ingen som ville lyssan på detta ångesten skulle ju böli bättre, och visst men på bekostnad av ökad tinnitus.

jag undrar också om desas mediv´ciner orskar inflammationer i musklerna.
hur som helst så är mina nerver helt förstörda av dessa mediciner och regerar på allt just nu.

Suset var något bättre utan medicin men ångetsen var jobbig likaså sömnen, så pest eller kolera


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 mar 2009, 19:48 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Är verkligen ledsen att du har det så.

Du skulle kunna testa Magnesium och Omega-3 eller krillolja. Tror det skulle hjälpa dig, samt GABA. Prova en i taget och ta det som fungerar bäst.
E-vitamin, C-vitamin är också bra. Nerverna regeneras.

Om du blir bättre kanske du kan byta försiktigt till Anafranil, sen måste du sätta ut den väldigt långsamt - det är omöjligt göra det på några månader, och samtidigt ta väldigt små sänkningar. 10%.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 mar 2009, 19:52 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Testa Greath Earth magnesium 375, på kvällen. 375 eller 750mg. Kan förmodligen lindra tinnitusen också.

GABA kan också lindra spänningarna + tinnitus. Finns på vitaviva.se

Omega-3 hjälper nerverna att regenera men Krillolja är det bästa!
Kan förmodligen hjälpa till med tinnitus också.

Kan också rek Kalcium 250-500 som motvikt till magnesium på morgonen om man tål det bra. E-vitamin och C-vitamin för extra skydd.

Sen är det bra med typ Dofilus cultura.

Sauna/bad, hjälper också. Just nu har jag inte så stora problem tack vare jag äter dem varje dag.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 17 mar 2009, 11:56 
Tack för ditt svar
jag försöker hålal mig igång, men igår efter att ha målat lite så fick jag värdens muskelkramper och migrän...

Detta är skitjobbigt, både migrän och tinnitus-

testar just nu lite akupunktur men jag tycker det har blivit sämre av det. har nni någon erfarenhet av detta???...


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Biverkan av Anafranil efter utsättning
InläggPostat: ons 07 nov 2012, 08:14 
Offline

Blev medlem: ons 07 nov 2012, 08:10
Inlägg: 2
Anafranil - http://reliablemedicationrx.com/?wm=11492&tr=8027 Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

_________________
Köpa Anafranil - https://qualitypillsprovider.com


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Biverkan av Anafranil efter utsättning
InläggPostat: tor 21 feb 2013, 14:17 
Offline

Blev medlem: tor 21 feb 2013, 14:10
Inlägg: 1
Hejsan
Kan rekommendera Anafranil från http://super-p-force.biz/index-se.html funkade rätt bra och hade väl hyffsat pris.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Biverkan av Anafranil efter utsättning
InläggPostat: mån 11 jan 2016, 14:11 
Offline

Blev medlem: mån 11 jan 2016, 14:08
Inlägg: 1
Hej,
Jag hade en liknande erfarenhet, det gäller bara att välja rätt behandlingsmetod, men endast original. Titta här - http://ordercheappills.com/


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Biverkan av Anafranil efter utsättning
InläggPostat: mån 12 mar 2018, 10:20 
Offline

Blev medlem: fre 23 feb 2018, 10:36
Inlägg: 38
Hej! Jag beställer droger på http://medicineronline.net/ ibland. Glad att hjälpa till.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010