RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tis 14 maj 2024, 19:21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Det händer ju inget här? + kommentarer
InläggPostat: tis 21 apr 2009, 11:11 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Det måste finnas ett stort mörkertal.

Ändå förstår jag inte varför det inte är fler som postar än så här.

1 av 10 eller mer äter SSRI i Sverige. i USA 1 av 7 typ.

Är dom rädda för att skriva? Döskraja...
Jag förstår inget!

Samhället kommer att bli farligt snart om inget görs.
Tänkte på alla som fått kraftig aggression och dödat folk.
Så känner jag idag, det är en farlig känsla.
Känslan av att vilja skada. Ilska. Hämnd.

Om det här inte blir mindre slutar det nog VÄLDIGT illa för en del...
Vad fan ska man göra egentligen? Skjuta sig själv i huvudet? För att stoppa det här vansinnet. Hur överlever folk sånt här? Tar dom sig genom dagarna en dag i taget, varje timme för sig...


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 21 apr 2009, 11:12 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Moderatorer gör inget fan..

Läkare vet inget.

Orkar inte mer snart... Herregud


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 23 apr 2009, 09:30 
Alla "hundra" läkare jag mött genom åren har aldrig hört talas om att man skulle kunna få såna här problem av antidepressiva medel. Snarare tror dom att man blivit sjukare i sin grundsjukdom. Men den dagen det erkänns så kommer man bara säga "det är ingen nyhet!" eller liknande. Lite som när alla trodde att jorden var platt och det sen visade sig att den var rund.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 24 apr 2009, 23:23 
Ja precis, det kommer ta lång tid innan SSRI blir lika farligt som Benzo, och det tog 30 år från införandet tills det blev erkänt farligt beroendeframkallande. Detsamma sker med SSRI men däremot TCA har funnits väldigt länge ändå har det inte varit så stor medvetande tycker jag? Det var ju väldigt stor kontroll på användningen av TCA. Det finns väl dokumenterat långtid men jag vet att grannen över andra sidan gatan hade medicinerats med Imipramin och att hon typ led av akatisi, för man såg ju henne ofta tidigt på morgnarna rörandes armarna på ett sätt som vi tyckte var lustigt, men det fortsatte och sen en dag såg man henne slå mot hus väggar och uppföra sig illa. Det tog inte så lång tid innan hon begick självmord genom att hänga sig. Vet att hon hade fibromyalgi och led av det. Så hon tog Imipramin just för detta. Hade läst om henne i en tidning. Där de nämnde också att det fanns nyare SSRI och äldre TCA. Med mer biverkningar. Sen frågade jag varför hon tog livet av sig, hon blev ju frisk av Imipramin? Så jag tror att hon slutade för att hon tyckte att hon mådde ju redan bra, så det skulle säkert gå bra "medicinen hade gjort sitt" och satte ur den med läkarens snabba nertrappning (likväl det som hände mig) och sen vet jag inte mer än att det var så, men att en dag när jag kom hem från grundskolan så såg jag polisbil och ambulans vid huset. Så fick jag höra det. "Antidepressiv Imipramin". Jag tänkte då, att jag inte borde ta det senare i livet eftersom det hade hänt. Det är sant, det var för typ 15 år sen. Jag såg henne ute utanför fönstret där vi brukade sitta och fika. Ofta varje morgon. Vi tyckte att det var konstigt att hon gav ut sig så tidigt på promenader vid fika kl halv sju eller tidigare för att komma tillbaka, rörandes armarna på ett sätt som såg lustigt ut. Akatisin, raseriutbrotten, paniken, och allt möjligt äckliga biverkningar gjorde förmodligen att hon tog livet av sig. Detta hände i Härnösand i Eriksdalsområdet. Om någon kanske vet.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Det händer ju inget här? + kommentarer
InläggPostat: lör 25 apr 2009, 14:17 
Mixter skrev:
Det måste finnas ett stort mörkertal.

Ändå förstår jag inte varför det inte är fler som postar än så här.

1 av 10 eller mer äter SSRI i Sverige. i USA 1 av 7 typ.

Är dom rädda för att skriva? Döskraja...
Jag förstår inget!

Samhället kommer att bli farligt snart om inget görs.
Tänkte på alla som fått kraftig aggression och dödat folk.
Så känner jag idag, det är en farlig känsla.
Känslan av att vilja skada. Ilska. Hämnd.
Japp, minut för minut, jag lyckades att få en chilenare att få hjärtklappning i förrgår, gubben blev helt skräckslagen när jag slängde en scanner värd 12.000 kr i betonggolvet, vredesutbrott utan några som helst anledningar alltså!
Om det här inte blir mindre slutar det nog VÄLDIGT illa för en del...
Vad fan ska man göra egentligen? Skjuta sig själv i huvudet? För att stoppa det här vansinnet. Hur överlever folk sånt här? Tar dom sig genom dagarna en dag i taget, varje timme för sig...


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Det händer ju inget här? + kommentarer
InläggPostat: lör 25 apr 2009, 14:19 
Japp, minut för minut, jag lyckades att få en chilenare att få hjärtklappning i förrgår, gubben blev helt skräckslagen när jag slängde en scanner värd 12.000 kr i betonggolvet, vredesutbrott utan några som helst anledningar alltså!
blev fel i första inllägget, beklagar.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 25 apr 2009, 14:21 
Mixter skrev:
Moderatorer gör inget fan..

Läkare vet inget.

Orkar inte mer snart... Herregud



De skiter väl i detta nu när satan(babels torn=EU=Bryssel=antikrist) skall lägga ner hela RFHL osv, AMEN!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 apr 2009, 03:12 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Det är läkemedels företagen tror jag. Låter så. Kafiki var bor du? Sthlm? Mixter


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010