RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tor 18 apr 2024, 17:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sluta m Voxra o Cymbalta-utsättningssymptom-hur länge
InläggPostat: ons 25 nov 2009, 12:03 
Offline

Blev medlem: ons 25 nov 2009, 11:49
Inlägg: 30
Ort: Uppsala
Har ätit alla antidepp som finns senaste året, utan resultat. Kraschade för 1 1/2 år sen - efter många års "nötning" o blev sjukskriven o började medicinera. Hade iofs då redan ätit fluoxetin i 10 år - så medicinera mera är mer rätt beskrivning.
Ska inte gå igenom hela listan på va jag testat - men senaste o längsta försäket har varit cymbalta, voxra + xanor. Har nu bestämt - i samråd m läkaren - att sluta m medicinering - eftersom den inte hjälper. Ska testa akupunktur istället eventuellt. Bara xanoren fungerar - mot ångestattackerna .
Har nu trappat ner voxran o cymbaltan. Från början långsamt - men testade sedan (för en vecka sedan) att lägga av helt. Med båda! Biverkningarna var lika jäkliga vid nedtrappning som när jag lade av helt - o jag vill bara bli av m skiten så snabbt som möjligt.
Är nu sä j-kla trött, snuvig, yr, seg mm. Undrar hur lång tid det tar innan eländet går ur kroppen?? Inga läkare kan ge några svar. Trots att jag går hos sk proffs (på psykmott 2 i U-a)
Gått emot läkarens råd - jag vet - e-som jag trappar ner snabbare än de vill. Dock mår jag ju inte kasst (i a f inte sämre) psykiskt av det - utan bara fysiskt. Känner att jag behöver lära mig hantera mina känslor UTAN att dämpa m piller - så humörsvängningarna känns nästan mer positivt än negativt.
Målet är förstås att även lägga av m xanoren - när utsättingssymptomen efter cymbaltan o voxran klingat av. Känner mig otålig - o vill bli REN - NU!!!!
När kommer detta "töcken" att gå över??
Ursäkta ostrukturerat inlägg. Har så många frågor egentligen, så jag vet inte var jag ska börja......

_________________
Kittycat - en som kämpar för att få kroppen "ren" från piller


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010