RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tor 18 apr 2024, 20:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: tis 30 dec 2014, 18:38 
Fann detta och vad ska man säga? Skrämmande är det iaf...

http://www.mynewsdesk.com/se/kommitten_ ... at-1102056


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: sön 08 mar 2015, 13:32 
Professor Peter Gøtzsche, ordförande för nordiska Cochraneinstitutet, hävdar att psykiatrin är rent kriminell; att en enda psykiatrisk medicin dödat över 200 000 människor; att de uppför sig långt värre än den organiserade maffian och Hells Angels. De psykiatriska läkemedelsbolagen har fått böta långt över 100 miljarder kronor – ändå fortsätter de med sin kriminella verksamhet.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: lör 11 apr 2015, 00:27 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Hej Mackan
Jag tycker inte vi skall lägga upp material från Hatorganisationen "Kommittten för mäsnkliga rättigheter" KMR här. De fördarvar så mycket för oss och vår kamp mot dessa missförhållanden. Texten handlar ju om Breggin och han har gjort mycket bra för vår sak. Det kanske inte är hans fel att KMR sprider hans texter, men jag har inte läst länken ännu. Vad tycker du? Ditt inlägg är ju det första i denna tråd så då skulle vi väl ta bort nästa inägg också och Götzsche (utan KMR-loggan gör vi gärna reklam för. Vi har bjudit hit honom.
Staffan


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: lör 16 maj 2015, 21:00 
Hatorganisationen? Fuck off, vad i helvete gör ni för oss?


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: lör 16 maj 2015, 21:02 
Judas är ni alla, så dra åt helvete, ha ha ha 1482 på det


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: lör 16 maj 2015, 21:03 
Pfizersaranantikrist knullade me sönder nu är deras tid förbi


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Skrämmande läsning detta...
InläggPostat: mån 18 maj 2015, 00:26 
staffan skrev:
Hej Mackan
Jag tycker inte vi skall lägga upp material från Hatorganisationen "Kommittten för mäsnkliga rättigheter" KMR här. De fördarvar så mycket för oss och vår kamp mot dessa missförhållanden. Texten handlar ju om Breggin och han har gjort mycket bra för vår sak. Det kanske inte är hans fel att KMR sprider hans texter, men jag har inte läst länken ännu. Vad tycker du? Ditt inlägg är ju det första i denna tråd så då skulle vi väl ta bort nästa inägg också och Götzsche (utan KMR-loggan gör vi gärna reklam för. Vi har bjudit hit honom.
Staffan


Hade faktiskt totalt missat att det var KMR. Skumläste bara lite snabbt och la upp länken för att se vad folk hade/har för åsikter om detta. Har själv ätit antidepressiva i nästan 12 år, slutade i februari 2014 och har sedan dess enorma neurologiska problem och har undersökts från topp till tå, men ingen allvarlig sjukdom kan finnas. Den "diagnos" jag relativt nyligen fick var att mina besvär med största sannolikhet är läkemedelsorsakat. Så i mina ögon bör SSRI/SNRI och dylikt ha en varningstext samt så bör vanliga vårdcentralsläkare ej få skriva ut såna här preparat utan det bör endast en psykiatriker få göra som är mer kunnig inom området samt kan ha uppföljningar etc etc. Under mina 12 år med mediciner så följdes jag aldrig upp, receptet bara förnyades och jag själv tänkte inte mer på det. Tills den dagen kom när jag slutade med medicinen och, ja resten är en plågsam historia. Finns många sidor på nätet där folk som ätit antidepessiva delar med sig av sina svåra problem som dom har drabbats av. En bra sida är tex http://survivingantidepressants.org.

Nä dags att försöka sova.

Ha en trevlig kommande vecka Staffan.

Mvh

Mackan


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010