RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tis 16 apr 2024, 06:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Citalopram 30 mg sedan 2010 efter Efexor och undrar en sak
InläggPostat: tor 02 jul 2015, 15:03 
Offline

Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:51
Inlägg: 644
Länge sen jag skrev här men jag lever fortfarande, och ser att mattias j även lever vilket jag är glad för trots hur dåligt han mår och jag relatera fullständigt då jag vet han också har samma sjukdom som jag precis...

Nu har jag stått på Citalopram 30 mg sedan jag bytte från Efexor efter misslyckad nertrappning och är så avtrubbad till och från

Behandlar min borrelia me 4-5 olika antibiotika och örter och kan ibland leva ett bra liv men med trötthet.
Huvudvärk några gånger i månaden och sen det me lite tardiv dyskinesi är vidrigt det har jag oxå.

Det som är konstigt är att om jag ökar Citalopram så får jag reaktion och blir typ överkänslig mot sinnesintryck, börja gråta och är orolig jämt, kan inte sova men sen om jag sänker direkt efter så blir jag istället avtrubbad, lugn och kan sova men jag funkar. Känns som medicinen inte funkar som det gjort förr innan den första nertrappningen 2008.
Allt är för låg serotonin och hög känslighet och när detta delikata balansen rubbas genom att tex levern tappar effekt på några procent så ökar ju dosen Citalopram i blodet pga jag tar även Rimactan, Tinidazole och Malarone bland annat speciellt när jag tog lite högre dos Malarone så kändes det som dosen ökade i blodet av Citalopram då levern orkar inte jobba lika bra då blev jag överkänslig och när jag doserade 2 st 250 mg Malarone och sänkte till 1 st blev jag istället avtrubbad. Jävligt svårt det här men just nu är jag stabil. Är det nån som upplevt sån liknade ?

Tar även Liothyronin (T3) 15 mcg, Levaxin 50 mcg och Artemisia annua, Tetracyklin 250mg på kvällen och även Amoxicillin
Probiotika och Saccharomyces boulardii.

Tror aldrig jag kommer lyckas sätta ut SSRI, jag är fast i skiten tills jag dör, jag har försökt, det känns vidrigt när jag går ner till 10 mg Citalopram så blev jag sååå deprimerad att jag ville inte leva.

SSRI är rävgift!!!


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Citalopram 30 mg sedan 2010 efter Efexor och undrar en s
InläggPostat: tor 02 jul 2015, 19:58 
Offline

Blev medlem: tis 30 jun 2015, 10:32
Inlägg: 3
Hur har du tidigare trappat ner Citalopram? Kan du ha gjort det i för stora steg?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Citalopram 30 mg sedan 2010 efter Efexor och undrar en s
InläggPostat: tis 08 dec 2015, 15:27 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Trist å höra, å det är förstås svårt å veta med mkt medicin i kroppen.Ibland undrar jag om det inte är bättre att vara deprimerad än å äta denna skit, satte själv ut zoloft 150mg efter 9 år, det är nu ett år sen å jag är ett riktigt vrak nu, så läkarn gav mig mirta som jag ätit i 5v nu, men den tänker jag sluta med pga mkt biverkningar. Jag såg att du skrev någonstans här på forumet att hjärnan kan börja poppa popcorn efter 2 mån gränsen när man kliver av mirta. Vad menar du med det??Har jag aldrig hört talas om


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Citalopram 30 mg sedan 2010 efter Efexor och undrar en s
InläggPostat: mån 12 mar 2018, 10:21 
Offline

Blev medlem: fre 23 feb 2018, 10:36
Inlägg: 38
Hej! Jag beställer droger på http://medicineronline.net/ ibland. Glad att hjälpa till.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010