RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tis 16 apr 2024, 19:34

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 140 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: lör 19 dec 2015, 22:22 
Offline

Blev medlem: mån 30 nov 2009, 20:49
Inlägg: 41
Det tog ungefär 3 månader innan yrseln var helt borta . Jag nollade ju inte helt från en dag till en annan, det var en process på några år där jag på något sätt tog ett steg framåt och två bakåt. Sen kan det vara så att man som patient gärna får höra av vården och man själv kanske också tror det att allt beror på ångest. Ångest verkar vara en typ av slaskdiagnos. Men det är bra att kolla så att inte olika åkommor även kan ha andra orsaker. Tur att du inte ätit mirtazapin så länge.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: ons 23 dec 2015, 11:19 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Jag vet. All denna yrsel,hjärndimma och dessa overklighetskänslor fick jag med den första tablettjäveln, omgivningen säger att det är ångest.men jag haft svår ångest länge och aldrig haft dessa symptom.skönt å hör att det är övergående. Jag lider fortfarande från sviterna av zoloften som jag nollade för ett år sedan, det är mest skakningar, sjukdomskänsla. Håller just nu på med en detox som heter n-acetylcysteine.God jul spind och tack för stödet


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: sön 10 jan 2016, 19:43 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Spind. När du slutade med mirta, gick du direkt till magnesium och D- vitamin, Eller blev det några andra kurer däremellan


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tis 12 jan 2016, 23:52 
Offline

Blev medlem: mån 30 nov 2009, 20:49
Inlägg: 41
Nej jag har även prövat johannesört (Natrol) men kände mig rastlös av dom samt mycket torr mun. Doxylamin har jag också prövat för sömnen, en typ av antihistamin, fick hangoverkänsla av dom så småningom. 5 htp 100 MG( simply vegan från vitacost),OK för sömnen. Det beror ju lite på vad problemet är....sömnbrist är ju en sak. Ångest en annan, iallafall för mig har ångest alltid varit kopplad till ett absolut behov av att förändra saker i livet(relationer osv) om jag inte samtidigt gjort det fanns det inte ett piller som hjälper. Sen är det ju också ångest från nedtrappning av mirtazapinet, där måste du nog försöka härda ut. Det tar ju lite tid som du vet.... Suck för dessa piller och läkare som inte pratar med patienterna istället.....


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: mån 18 jan 2016, 16:44 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Men har du fått ordning på ångesten nu,? isåfall hur lyckades du,?
Jag har inte lyckats få ordning på min ångest, Den är stark på morgonen för att klinga av under dagen,jag gråter varje dag och ibland vill jag ta mitt liv för att smärtan är outhärdlig.har jag otur dyker den även upp på kvällen, Jag tror inte bag vill förändra mitt liv har två fina döttrar osv.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: ons 20 jan 2016, 18:46 
Offline

Blev medlem: mån 30 nov 2009, 20:49
Inlägg: 41
Jag har ibland ångest, som du beskriver mest på morgonen. Under alla år med mirtazapin var jag i en känsla av 'varför bry mig' för att sen under nedtrappning och slut börja känna en slags 'varför inte bry mig'? En slags rå ångest känsla , fruktansvärt innan preparatet helt försvinner ur kroppen. Har du trappat ut för snabbt? Kanske du ska prata med Staffan har på forumet?

Jag måste leva som en renlevnadsmänniska numera. Kan tex absolut inte ta ett glas vin, då blir jag ångestfylld i flera dagar. Har också svårt att ta vanliga värk tabletter eller äta för mycket socker. Måste sova ganska mycket, träna regelbundet och få frisk luft. Tänk på att ångest i sig inte är farligt och att det går över. Om du ätit antidepressiva länge så tar det tid för kroppen att läka. Kram!


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tis 26 jan 2016, 22:07 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Började med zoloft för 10 år sen pga svår ångest, slutade CT för ett år sen, fortfarande samma ångest, nu har jag restless legg också, läker den någonsin ut denna ångest eller ska leva på zoloft resten av livet.Är nu riktigt deprimerad, går till en psykoterapeut men det hjälper inte, knaprar naturmedel verkar inte riktigt bita än iallafall 3 v in. Går det att överleva detta? Hur lång tid tar det att bli frisk? Vad kan man göra förutom att lida?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tor 28 jan 2016, 11:38 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Hej Du som söker alternativ.
Detta är ju tungt och man kan tappa hoppet. Det finns ju en hel del uppmuntran och tips att läsa här på detta gamla forum, men det är också mycket hopplöshet och tyvärr även en hel del hat/bitterhet, vilket gör att en hel del avstår från att leta. Förståeligt nog.
Jag menar ju att det finns mycket hopp, men lösningarna kan sökas åt många olika håll. Det är så individuellt. Tiden läker inte allt. Man får söka. Du kan kontakta mig förstås, så får du hjälp att leta. Kontakt först via mejl oberoende.info@gmail.com .
Anna Nederdals Facebookgrupp Fri från psykofarmaka är nu bättre på att ge stöd på nätet än vi. De har även en blogg med mycket texter. Vi är på väg att bygga upp en ny psykofarmakahemsida, med stödfunktioner knutna till den, men det drar ut lite på tiden.
Våra texter på hemsidan http://www.oberoende.info har du nog sett , särskilt http://www.ung.oberoende.info/slut.htm
Vi hörs hoppas jag


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tis 16 feb 2016, 11:01 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Spind. Jag läste att du efter en misslyckad uttsättning började med mianzerin, varför blev det så? Och varför mianzerin?. Allt jag hitentills företagit mig har gått åt helvete, har nu en djupare depprision än jag trodde var möjligt, har gråtit i 100 dagar och vill ta livet av mig varje dag. Bröt ihop totalt och blev inlagd, äter nu escitalopram. Får se om det vänder,känner mig helt förtvivlad å måsta börja om, men vad göra. Har kämpat i 1.5 år, det blir inte bättre men det blir värre.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: ons 17 feb 2016, 17:32 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Har nu käkat escitalopram 10 mg i två veckor, ångest är det värsta jag haft och den blir värre, varför hjälper inget? Mirta gick å helvete, skumma naturpreparat åt helvete, nu verkar det som det går åt helvete också. Tappat tron på lindring någonsin kommer. Kommer den inte snart hoppar jag framför tåget.Enda utvägen


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: ons 17 feb 2016, 17:52 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Finns det aktiv dödshjälp?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: ons 17 feb 2016, 20:43 
Alternativ. Jag förstår att du är desperat. Det finns ett jättebra nätforum som heter Surviving Antidepressants. Där kan de hjälpa dig. Jag har fått mycket hjälp där med utsättningen av zoloft. Och den ångest det ger.
Du är värdefull, ge inte upp.
/Klara, som snart är helt fri från antidepressiva- och mår mycket bättre.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: fre 19 feb 2016, 11:00 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Jag har gett upp, jag var en vanlig kille som fick problem med ångest i mogen ålder, jag vände till sjukvården, dom våldtog mitt psyke, tryckte i mig högdos ssri. Nu står dom redo att spola ner den sista gnistan i toaletten. Låt det bli känt att samhället och sjukvården tog mitt liv-liksom många andras.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: fre 19 feb 2016, 13:22 
Ge inte upp. Har du tittat på sajten jag hänvisade till?
Du kan även ringa till RFHL så kan de hjälpa dig. Det finns också hjälplinjer att ringa.

http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Psyki ... g/?ar=True

Du är värdefull. Det går att må bättre. Kram


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: lör 20 feb 2016, 23:28 
Offline

Blev medlem: mån 30 nov 2009, 20:49
Inlägg: 41
Det är ingen lösning att försöka dö. Tänk på dina anhöriga. Sen finns det ju tyvärr även läkare som inte tror på nollvisionen, speciellt om man har en svår sjukdom. Skrämmande. Du behöver någon att prata med och inte hamna bara i en cirkus av medicintekniska. Det blir bara ännu mer oro. Läs suicide zero:s hemsida. Ge inte upp. Kram


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: mån 29 feb 2016, 11:41 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Ok jag kämpar på, jag har fått problem med sömnen efter jag klev av zoloft för ett år sen, läkarpajasen vill ge mig mianzerin mot det.Det vill inte jag, vad göra. Tänker prova magnesium och d-vitamin som funkar för spind, ett par frågor till dig spind.tar du d-vitaminet även på sommarn, har förstått att inte bor i Sverige. Och återigen vad menar du med att du hadde misslyckad utsättning av mirta och varför satte du in mianzerin istället för mirta?. Jag har alltid haft stort sömnbehov och får jag sova mår jag ganska bra, måste bara få ordning på sömnen igen, har sovit på theralen, det hjälper.provat melatonin men vaknar ändå på vargtimmen, kör Mindfullnes


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tor 03 mar 2016, 12:57 
Offline

Blev medlem: mån 30 nov 2009, 20:49
Inlägg: 41
Jag fick mianserin av en docent i psykiatri som kritiserade den andra docenten i psykiatri som gett mig Remeron. Rätt komiskt om man bortser från den stackars patienten. Mianserin är en gammal medicin som är föregångare till Remeron. Samma biverkningar , inte lika mycket viktuppgång men kan leda till torr mun och dåliga tänder. Theralen är ju neuroleptika med dess biverkningar. Har du möjlighet att vara sjukskriven det kan ta minst 6 månader att finna en sömnrytm igen. Jag har nitrazepam som jag tar vid extrema fall. Jag klarar mig med få per år och får därför utskrivet trots att dom är beroendeframkallande. Man ska ju inte ersätta ett elände med ett annat.
D vitamin har jag tagit hela året men ska pröva ett uppehåll i sommar.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tis 08 mar 2016, 10:11 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Ok, men är det inte riskabelt att äta 50mikrogram D-vitamin på sommarn,tänker mest på överdosering då solen fyller på depån.testar du nivån i kroppen(man kan beställa provtagning för det).?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tor 17 mar 2016, 14:21 
Offline

Blev medlem: fre 13 nov 2015, 16:16
Inlägg: 30
Har käkat cipralex i 2mån nu. Men humöret är så upp å ner. Kan vara hyfsat någon dag eller två. För att sedan störtdyka ner i värsta mörka hålet, kan bara tänka på självmord. Har gråtit i 6 mån nu. Dagligen1-2 timme är bra, ibland 6-8 timmar per dag. Och jag vet inte varför? Är det tolerans eller vad händer,?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hjälp mig
InläggPostat: tor 17 mar 2016, 19:23 
Alternativ skrev:
Har käkat cipralex i 2mån nu. Men humöret är så upp å ner. Kan vara hyfsat någon dag eller två. För att sedan störtdyka ner i värsta mörka hålet, kan bara tänka på självmord. Har gråtit i 6 mån nu. Dagligen1-2 timme är bra, ibland 6-8 timmar per dag. Och jag vet inte varför? Är det tolerans eller vad händer,?


Måste bara fråga, har din läkare tagit alla prover som behövs för att se så du inte lider brist av något? Kollat vitaminer/mineraler? Sköldkörteln? Har man brist på något eller problem med sköldkörteln så kan man bli deprimerad, få ångest etc etc. Själv åt jag tyvärr Cipralex i drygt 10 år och har nu varit fri från skiten i över 2 år men tyvärr så har rävgiftet gett mig permanenta nervskador. Drabbar inte alla men man skall veta att antidepressiva mediciner är riktigt starka grejer och bör endast tas som absolut sista utväg. Innan dess bör man testa KBT, prata med något, testa kosttillskott som tex magnesium i höga doser eller D-vitamin, eller CBD-olja. Hade testat allt innan man tar SSRI/SNRI (antidepressiva). Rekommenderar dessa sidor för mer info:

http://survivingantidepressants.org

http://www.psyke.nu

Rekommenderar även en grupp på Facebook som heter: Fri från Psykofarmaka: antidepressiva, lugnande,antipsykotika, neuroleptika

https://www.facebook.com/groups/280340972159826/

Kämpa på!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 140 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010