RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tor 25 apr 2024, 20:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: remeron
InläggPostat: fre 14 mar 2008, 12:14 
hej har ätit remeron i 11 månader 30 mg och trappa nu ner.jag trappade på eget bevåg som det heter för jag hadde dimmsyn, matsmältningsbesvär och fick problem med sköldkörtlen. var förövrigt fullständigt avständ,jag hadde samma känsla på min pappas begravning som jag har när jag handlar på ica och det var väll då jag fick nog. I början var det som att komma till himmelriket hjärnan klarnade och jag var på banan, men säg den lycka som vara. för ca 1 vecka sedan tog jag bort en liten flisa och nu är cirkusen igång även för mej. nu har jag åkt ner och känner mig väldigt låg kan man göra det innan det vänder, en fråga mer till Agneta. Har en vännina som läste psykoanalys i England vilket har mycke tuffare utbildning än här i sverige och av henne fick jag veta att det finns en grupp som bara forska på biverkningar och skador av dessa medel. jag kommer inte i håg vad denna grupp heter men kan ta reda på det om ni vill. förövrigt så är dimmsyn, känslan av att ha grus i ögonen,hudbesvär, matsmältningsbesvär leverns symtom. Sist men inte minst vill jag ha kontakt med andra som äter remeron eller har ätit


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 mar 2008, 17:36 
Offline

Blev medlem: lör 26 maj 2007, 13:59
Inlägg: 50
Ort: Uppsala
Hej, Rem!

Jag åt Remeron 30 mg i 5 år men jag hade inga problem med att sluta med dom jag minskade med ca 1/4 tabl i veckan så det gick ganska fort. Men vi är ju alla olika så jag hade väl tur som inte mådde dåligt.

Däremot mådde jag dåligt när jag började äta dom och det värsta var viktuppgången. Jag gick upp 1 kg i veckan i 16 veckor det fanns ingen botten i mig jag hetsåt kan man säga.

Hoppas att du kan få svar av någon annan som har haft det lika jobbigt som dig och kan ge dig lite stöd.

Hälsn
Maggie


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 mar 2008, 18:06 
Hej maggie. Mådde du bra under tiden du åt dom :?:


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 mar 2008, 23:17 
Offline

Blev medlem: lör 26 maj 2007, 13:59
Inlägg: 50
Ort: Uppsala
Hej, Rem!

Jag märkte att jag mådde bättre efter några veckor. Jag fick Remeron i samband med en utbrändhet. Efter ca 1 år skulle jag sluta med medicinen men råkade då ut för en olycka och fick rådet av min psykiatriker att fortsätta äta medicinen för den var bra mot smärta sa han till mig.

Jag gjorde som han sa och fortsatte äta den, även husläkaren rekommenderade mig att fortsätta. Tiden gick och efter en operation för att försöka hjälpa mig med det problem som jag fick efter olyckan beslutade jag mig för att sluta äta Remeron, jag började fundera om det var medicinen som gjort att jag fick nervsmärta i rygg och lår. Så jag gjorde precis som du slutade på eget bevåg.

Jag hade inga problem med att sluta som jag berättade tidigare. Men jag kände mig precis som du att mentalt man var jag liksom avtrubbad varken glad, ledsen eller arg man var liksom jämn hela tiden.

Så småning om kom jag till smärtkliniken det hade då gått ca 6 månader sen jag trappade ur Remeron. Där fick jag först prova Neurontin men den fugerade inte så då fick jag en annan antidepressiv medicin Tryptizol. Den fungerade väldigt bra på min nervsmärta jag åt en låg dos 50 mg/dag. Så jag kände mig lite lurad av både min husläkare och psykiatriker dom verkade ju tro att alla antidepressiva mediciner. fungerar på nervsmärta och så är det ju inte.

Kämpa på o lycka till!
Maggie


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Remeron
InläggPostat: tis 18 mar 2008, 22:30 
Hej, jag har ätit remeron 15 mg i 1,5 år och är också på väg att sluta jag tog mitt sista piller för en vecka sedan. Jag har gjort två försök att sluta tidigare. Bägge misslyckades. Jag är väldigt känslig för mediciner. När jag kommit ned på noll så har det gått ett par dagar sedan har jag fått extrem panikångest med skenande puls, nätterna har känts som vore jag i en bastu. Jag har haft ett lite ovanligt problem i samband med remeron/mirtazapin, jag har fått försämrad sömn av den. Inte i början förstås men det kom smygande efter ett tag. Hur som helst mitt avsked från tabletterna denna gång gjorde jag genom att dag ett och två ta en tablett med neurokan (johannesört) på kvällen. Jag har därefter inte haft någon panikångest och utsättningsbesvären har varit måttliga mot för vad jag har känt tidigare. Alla är vi olika och jag har blivit varnad för att blanda johannesört med annat men nöden har ingen lag. Du får prova på egen risk. Jag använde iofs neurokan först när jag var nollad. Hoppas det går bra för dig.javascript:emoticon('8)')


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 22 mar 2008, 12:35 
Tack Maggie för att du delade med dig. Och en fråga till dig Matsa, hur ofta gjorde du dina sänkningar :?: Och hur mådde du emellan varje :?:


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 31 mar 2008, 17:39 
Rem skrev:
Tack Maggie för att du delade med dig. Och en fråga till dig Matsa, hur ofta gjorde du dina sänkningar :?: Och hur mådde du emellan varje :?:
Jag kunde ganska snabbt gå ned till en kvarts tablett. Det är själva nollningen som är problemet. Jag kände väldigt mycket stress i kroppen när jag fasade ut det sista. Det kändes som om jag sov i en bastu. Sov förresten, det blev inte mycket sömn. Det jobbiga är hjärtklappningen och stressrusningarna. Jag tycker det hjälper att försöka begränsa alla former av stimuli under de veckor som följer. Faktum är att det också hjälper lite att ta johannesört när man går av mirtazapinet. Den ställer om nåt i kroppen så att man inte upplever att nerverna sitter utanpå. Detta kan nog vara individuellt. Det tråkiga är att den gör att smak och luktsinne försämras under en tid.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: fortsättning
InläggPostat: mån 31 mar 2008, 17:43 
min sign föll visst bort. Jo nedtrappningen gjorde jag på ca tre veckor från 15 mg till noll. Jag tror att man skall ta god tid på sig om man ätit länge. Sen har jag hört från kompisar att man mår lite eljest de följande tre månaderna efter nollningen.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: remeron
InläggPostat: tis 03 aug 2010, 02:13 
rem skrev:
Har en vännina som läste psykoanalys i England vilket har mycke tuffare utbildning än här i sverige och av henne fick jag veta att det finns en grupp som bara forska på biverkningar och skador av dessa medel. jag kommer inte i håg vad denna grupp heter men kan ta reda på det om ni vill. förövrigt så är dimmsyn, känslan av att ha grus i ögonen,hudbesvär, matsmältningsbesvär leverns symtom.


Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad denna grupp heter, låter mkt intressant. Hoppas verkligen på svar trots att det är så pass länge sedan denna tråd var aktiv.

Mvh


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: remeron
InläggPostat: tis 26 feb 2013, 06:45 
Offline

Blev medlem: tis 26 feb 2013, 06:36
Inlägg: 4
Remeron - http://www.easy-to-use-pharmacy.com Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

_________________
Köpa Risperdal, Atarax, Remeron - qualitypillsprovider.com


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: remeron
InläggPostat: tis 13 mar 2018, 11:42 
Offline

Blev medlem: fre 23 feb 2018, 10:36
Inlägg: 38
Hej! Jag beställer droger på http://medicineronline.net/ ibland. Glad att hjälpa till.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010