RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: lör 20 apr 2024, 09:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 99 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 jan 2008, 00:45 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Hej Mari.
Kanske blir det svårt att "slippa" den, ja menar den finns ju med som ett abstinens symptom, ångest, panik.
Sen har du ju det annars också, tanken att göra denna förändring kan väl också skrämma en hel del.
Vilket i sin tur kan sätta igång saker.
Jag tycker du bör ta bara stes, i den dos du har, o sedan stå där 14 dgr.
Sedan trappa ner lite, o om det inte funkar kanske du dessvärre behöver denna dos just nu.'
Jag själv har ju alltid tyckt att jag "måste" ha benso, annars överlever jag inte, men har aldrig riktigt vetat vad det är för skit, men nu vet jag, o jag behöver den inte, men sen finns det ju många som gör det tyvärr.
Jag har vart en av dem.
Och som jag mår bla. nu, kanske jag blir än av dem igen.
Men skulle aldrig frivilligt ta skiten igen, bara i absoluta värsta nödfallet.
Jag hoppas det ska lugna sig för dig snart.
Låter djävligt jobbigt.
Hoppas du trots allt får lite sömn nu.
Och att det ska lugna ner sig strax.
Och jag tror ej att det är ikto som spökar, visst kan det vara det, ock är det på sitt sätt, bensot som spökar, eller det som ger dig paniken normalt.
Nu har du ju minskat lite på "skyddet"

Ta hand om dig

/J


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 jan 2008, 08:58 
Hej Jhonny!!
Har oxå svårt att tro att de är ikotrivilen som spökar. Loppet inom 7 dar, hade jag 3 st väldigt starka attackar. Dels blev jag ju lirädd, dessutom är det väldigt utmattande att gå igenom dom. Tror att jag fortfarande är så rädd att uppleva dom igen, så jag är väldigt spänd och har förväntansångest. De enda jag gör, är att scanna av mig själv. Så de kan ju vara därför, jag upplever att inte stesoliden funkar. Men visst, den har tagit bort toppen av apniken, när jag känt att den varit på gång. De jag tycker känns tråkigt, är att jag måste ta ca mellan 30- 4o mg. Men när d har blivit mera satbilt, tänkte jag börja sänka dosen igen. Man vill ju inte gå omkring drogad, som jag känner mig nu.

Kämpa på, kram!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 jan 2008, 11:24 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Vill inte trampa på några tår eller så, men visst är det möjligt att känna den skillnaden, ikto sitter mkt längre, så när du minska på den, o tillförde stes så fick du nog en ganska hög benso nivå då det tar tid innan ikto går ur.

Men jag har sj denna förväntans ångest, o panik osv, eller har haft iaf.
Och det e såklart att detta påverkar.
För att "bli kvitt" panikångest tex. krävs nytänkande, tänka rätt, osv.
Och om man scannar o fokuserar på det dåliga(sällan nåt val, jag vet), men trots detta, så "hjälper" man paniken att komma, reservaerar mig ang detta, detta är min teori:)
Klart det kommer bli tufft, men ta stes i 14 dgr, försök under dessa dgr att hitta saker du kan göra, för att "lura" kroppen o huvet lite, så du inte fastnar i scanningen hela tiden sedan.
För kroppen lär ge en hel del spratt, och även psyket, o om man uppmärksammar dessa alltör mkt så blir det nog lite väl jobbigt.
Kram J


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 jan 2008, 11:52 
Tack ska verklige försöka att göra de. För som de är nu, man vaknar å väntar på att de ska sätta igång. Tack för dina råd, å skönt att få skriva av sig oxå.

Kram!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 jan 2008, 00:36 
Hej Mari o Johnny! Mari trampa inte på för högt med stesoliden, då kan det bli ett helvete sen utan ta lite ikto och stesss och trappa den vägen, den funkar oxå för börjar man stiga i dos ¨på stesoliden i ett svep är det något galet! tappa på lite ikto och stess.

Kämpa vidare Mari o Johnny och clipp samt alla andra!

Otto


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 jan 2008, 14:21 
Nej jag ska ta de lugnt me stesoliden. Jag var till min läkare idag och fick inderal. Vet inte riktigt vad den är bra för??

Kram!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 jan 2008, 19:10 
Hej Mari! nja vet ju inte om det är en beeroendeläkaren du har, annars tar jag inte läkare så allvarligt i sådana här fall, man känner sig bäst själv.

Jasså du har fått Inderal, ja det är en betablockerare, som gör att pulsen och hjärtat inte rusar iväg får det till att slå jämt. Ett bra piller just vi nedtrappning av benso.

Även föreläsare inom psyk har använt just Inderal så dom inte blir så fladdrig m.m

Vet heller inte hur du resoner runt stesoliden, Tyckte du tog för mkt på en gång och skrev då minska dosen och ta lite ikto och trappa den vägen.

Får väl höra hur du resonerat och hur du mår.

Kämpa vidare alla!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 jan 2008, 19:21 
Inderalen har jag inte tagit, bara om de blir jätte jobbigt me hjärtklappningen. Tänkte göra ett försök att minska ner på stesoliden, kanske till helgen. Så jag hoppas verkligen att de går bra.

Kram!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 jan 2008, 21:08 
Hejsan Mari! Ja det låter ju bra att du plockar ner stesoliden, men OBS gör det mkt försiktigt, så du inte f¨år ett bakslag, kom ihåg att det tar tid

Låt det tid, viktigast är att du når målet!

Ja ta Inderal när du känner att det börjar hoppa hjärtat, du kan ta dom i förebyggande syfte oxå, därför att dom ej är vanebildande, men mkt bra just vid blodtrycket, hjärt och nerverna, så hjärta slår i jämn takt så man inte får ångestanfall i onödan.

Har du kvar något ikto nu? samt hur mkt har du i stesolid, och du tänker ta bort ????

kram på dig!
o kämpa på
Otto/


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 jan 2008, 22:14 
Hej!
Jag har slut på iktorivilen men fått nya stesolid, så jag kan trappa när jag känner att jag klarar det. Jag behöver inte vara orolig då över att ta inderalen? Tänkte kanske trappa ner 2,5 mg var fjortonde dag, är det lagomt??

Kram!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 jan 2008, 22:20 
Hej!

Ja 2,5 mg är en bra dos, inte för mkt. det skall gå vägen, bra!

Nä du behöver absolut inte vara orolig för inderal!

kram
Otto


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 jan 2008, 22:23 
Tack så jättemycke för ditt stöd. Så om jag känner att jag har mycke hjärtklappning, då kan jag ta inderal, är den även ångestdämpande?

Kram!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 24 jan 2008, 18:51 
Hej Mari! Du skall inte vänta tills du får en rejäl hjärtklappning, för hjärtklappningi sig är ju ångesframkallande. Utan ta en på morgon eller en på kvällen, och ha dom till hans, men vänta inte med att ta dem till du nästan är skräcklagen. Dom är inte farliga på något sätt!

Go on Mari!

Otto/


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 25 jan 2008, 13:07 
Känner mig så lessen å knäckt idag, undrar hur jag ska klara d här. Om jag nånsin får ett bra liv igen? Att de här ska vara så svårt och smärtsamt, vill bara gråta...


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 27 jan 2008, 00:05 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Hej Mari.
Du kämpar på bra, dgr av ledsamhet, oro, ångest etc.
De kommr o går...

Var snäll mot dig själv, unna dig nåt gott, ta ett varmt bad eller försöka läsa en bok eller dyl.
Så du kan skingra tankar, o kanske glömma bort skiten ett tag..
Du kommer klara detta.

Ditt liv kommer med all säkerhet bli bra mkt bättre utan bens.

Sry att jag inte skrivit på ett tag, men notifieringen till min e-mail har ej funkat.

Sköt om dig.
Kram Johnny


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 27 jan 2008, 23:48 
Hej Otto och ni andra..
Jag har suttit och läst om Maries helvete med trappningen.
Jag fick ett tips här på forat om en sida där en professor eller nåt förklarar allt om trappning, ångest och alla övriga besvär man får när man trappar benzo.

Tänkte det kanske kunde vara något för dig att läsa Mari.
Där kan du få svar på alla frågor om panik och allt annat du kan komma på. :o
Håller själv på att trappa en opioid så jag känner väl igen den jobbiga ångesten. :shock:

Jag lägger in länken här så du behöver bara klicka, så kommer du rätt.
Prova att läsa igenom allt där så ska du se att det känns bättre när du slipper vara rädd.
http://hem.passagen.se/evoca/

Kämpa på nu Mari så ska jag göra detsamma så kanske vi kan skriva här på forat om en månad och berätta hur bra vi mår... OK :lol:


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 28 jan 2008, 09:12 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Hihi, man blir hemma blind ibland, bra att du tog upp detta, känner mkt väl till Oves place, och borde faktiskt ha informerat om det, men nu gjorde du det så det var toppen, där finns många bra saker att läsa.

Bra att du kom på detta funlight:)


/J


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 28 jan 2008, 11:33 
Tack , ja de ska jag verkligen läsa. Att man lever har man då verkligen fått känna på. Jag har nästan fått tvångstankar, tvivlar på mig själv hela tide. Kanske är det så?

Kämpa på ni oxå,,,,vi ska VINNA över det här.

Många kramar!!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 28 jan 2008, 12:02 
Morgon på er alla kämpar!

Ja det är Ove Carlsson som bråkade i över 15år med svåra biverkningar av
benso o insomningstab. Han skrev boken snärjd för ett bra tag sedan. Är den enda i Sverige som fått högsta rådet med proffesorer och alla ge vika och att allt har berott på medicinen, en kille som är guld värd.

För detta fick han skadestånd, har hjälp många att förstå reaktionerna från med. Och han fick som enda svensk Rätt!!

finns att slå på rfhl oxå så kommer man direkt till sidan hans.

Hur har det gått mari i helgen med att trappa ner? gjorde du det eller väntar du?

En dag i sänder! målet kommer!

må alla väl! kämpa vidare! Det trodde ove oxå, men han slogs både med myndigher och biverkningar, och vann bägge!

/otto


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 28 jan 2008, 12:08 
Funligt! morrn! nu måste det väl börja släppa, för det brukar ta 6-9 dygn, sen är det deppigt och ångestfyllt ett tag, men då är ju Tiparolen borta!

Kämpa vidare!

/otto


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 99 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010