RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: lör 20 apr 2024, 12:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 99 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 05:55 
Mari! du har ingen ordning på pillren du tar, tar du ofta över det som är föreskrivet? det gör nog nästan alla, jag åt som en korp!

klart du mår apa nu och det blir värre och värre, du frågar om du får hjälp av läkarn, men vi vet ju inte hur det sett ut förut i dina misslyckande. Vilka kravhan/ /hon ställer!

Där vet vi ingenting vad det är för läkare. Tar du ofta för mkt? oregelbundet?

Då åker koncenrtrationen upp oh ner du måste ha fasta tider och fast dos hela tiden dygnet runt, så kroppen blir van.

Åt höra Mari!

Kömpa nu vidare och fråga!

ha det mari och ni andra!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 09:42 
Nej jag tar inga stora doser nu har d mot ångest. Och jag har samma läkare, men jag fick dom av en kompis för att jag hade en fruktansvärd panikattack. Är meningen att jag inte ska ta dom. Men när ångesten plågar en så fruktansvärt, har inget liv. De går inte, för ångesten hänger över mig hela tiden. Jag var utan i över 2 år, men ångesten var lika stark efter den tiden. Så de känns ju hopplöst att se nått ljus.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 11:05 
morgon Mari! konstigt att det ej vart bättre efter 2 månaders drogfrihet?

För du borde ju haft en enorm avis annars, men det är nog kanske något annat, kanske läge att prova något annat när inte detta funkar?

Bra att du går hos samma läkare, men du vet ej om han ställer upp en gång till på ett nedtrappningschema eller?

Men kämpa på så ornar det sig med någon lösning på detta! Du äter dom för ångest, rätt va! prova då något riktigt ångestmed, ex stesolid, xanor och trappa ur dem, för förstahandsvalet vid ångest är inte Iktorivil! enbart tnkar som jag funderar på!

vi får höra mari!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 11:08 
Ursäkta mari! läste fel 2 år skall det vara, och du fick det av en polare och skall ej äta dem, men förstår dig man tar vad som helst vid svåra ångesttillstånd, men vad säger läkarna att du skall äta då??


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 11:48 
nää tänkte att jag skulle byta till stesolid, sägs ju att ska vara bättre..tack för att du bryr dig, man behöver stöd..


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 11:51 
Men läkarna vill ju att jag ska vara utan, de vill ju jag oxå, men jag har en enorm svår ångest me hemska panikattacker, de är oxå tungt att kämpa me dom som i mitt fall, har jag dom minst 3 dar i veckan...å dom sitter i flera timmar,,jag vill bara gråta å försvinna..


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 11:54 
Mari! med dina svåra ångesttilstånd så skulle jag byta direkt till stesolid och sedan börja få någon ordning p¨å det.

Gör så och skissa hur du vill göra, för det är ditt liv det hanlar om.

go on mari!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 11:57 
Skit i vad läkarna säger, plågas inte i onödan utan gå du över till Stesolid och slå det därifrån i lugn takt, så du inte blir ett pillervrak!

go on Mari!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 12:34 
Ja de ska jag göra, å trappa ner från stesolid, gillar inte iktorivil, eftersom de egentligen är en EP medecin, mitt problen är ju min svåra ångest, men jag både vill å ska klara de här,,,man mäste kämpa för att komma nånvart...


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 19:38 
Jag prata me min läkare idag, han tyckte att jag ska börja me ca 20 mg per dag. Iktorivil är visst starkt, å jag har nog gått för fort fram. Fast jag tagit stesolid nu, känner jag ändå ångest, men den kanske lägger sig...Trycke i alla fall att veta va man stoppar i munnen, me iktorivilen var jag säker...


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 19:43 
Visst kan jag gå över till stesolid direkt från ikorivilen??


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 21:17 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Hej Mari.
Sorry, har inte vart inne på ett par dar.
Ja gå över direkt på stesoliden, helt ok.

Låter bra att du ska byta, jag tror det är bättre, jag bytte först nere på 0,5mg ikto, men hade bytt innan om jag haft chansen.
Och precis som sagt innan så är nog 14 dgr mkt lämpligt, jag hade 7dgr-14 dgr ibland, på vissa nivåer.

Kämpa på.
Du gör det bra.
Gråt på, gör ju inge, men försvinn inte:).
Håll dig sysselsatt, var snäll mot dig själv.
Unna dig lite lyx eller nåt.
/Johhny


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 21:26 
Tack jag ska kämpa på. Men känner ändå en viss ångest, fast jag tagit 20 mg. Men de är kanske för att de varit så tungt dom här dagarna, kroppen är på helspänd. Ja känns bättre när jag fått byta till stesolid. Jonny och ni andra är duktiga som klarat de. De här är den värsta mardröm man kan tänka sig, att de ska vara så plågsamt.

Å kämpa på även ni, jag beundrar er!!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 22:03 
Mari, var bor du? Jag vet en jättebra läkare i Kungälv, men det kanske är för långt bort?


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 17 jan 2008, 22:05 
Ja just nu bor jag i Skellefteå!!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 18 jan 2008, 11:10 
Hej på er! Mari det tar ett par dagar innan kroppen vant sig vid ett byte, så det är en normal reaktion, samt man känner efter hela tiden, numera så sker det lika över hela sverige inom öppenvården med nedtrappningar, oftast är det så, det är lika i skellefteå som ex huvudstaden inom öppenvården, hur det är inom privata läkare skiljer det sig markant mellan olika städer.Kungälv har alltid varit ett föredömme inom ex panikångest, har haft med dem att göra under 80 talet. bara bra och säga om dom. vet ej vad du går mari, privat eller inom öppenvården!

Kämpa på ni som sliter så bra alla!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 18 jan 2008, 12:39 
Ja de är kanske därför jag känner ångest, fast jag tar stesolid. Men som du säger, är de kanske för att kroppen inte ställt om sig till stesoliden?


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 18 jan 2008, 18:29 
Kan de vara så att iktorivilen håller på att gå ur kroppen, jag har ju bytt helt till stesolid nu!? Är det därför jag ändå känner ånget och lite yrsel??


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 18 jan 2008, 22:03 
Hej Mari! troligen är det du beskriver, ge det några dagar till så är du helt säker, men tror oxå¨ det är det som spökar till det lite, brukar vara så!

Go on gott folk!

Otto


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 18 jan 2008, 22:12 
Tack Otto, blev lite lugnare. Undrade varför jag känner ångest, men de är väl så att iktorivilen ska lämna kroppen. För visst är det en starkare tablett??


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 99 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: cliffordfosterr och 3 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010