RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: fre 29 mar 2024, 07:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nu är det KRIS hela RFHL Uppsala än!!!!
InläggPostat: sön 15 mar 2009, 15:43 
Offline

Blev medlem: tis 17 jul 2007, 12:27
Inlägg: 264
Ort: Uppsala
Hej alla kämpar därute.
RFHL Uppsala län hotas av politiker att läggas ner.
RFHL Uppsala har fått en del bidrag under åren av varierande storlek, för att kunna bedriva den verksamhet som görs.
Och sett till den breda kompetens RFHL har till skillnad mot "proffsen" tex.
Dvs, beroendekliniken, vars ekonomiska stöd uppgår till enorma summor.
I jämförelse.
RFHL tar vid där vården visa sitt tillkortakommande.
När vi blir sjuka av våra mediciner, när läkarna som vet mycket lite om de mediciner de föreskriver, inte förstår vad de håller på med!
De fortsätter skriva ut stora doser benzodiazepiner trots att de vet vad de ställer till numera, det är ju det här med vad "vetenskapen" just känner till. Läkare har skrivit ut benzo sen 60 talet, men inte alls brytt sig i att forska, studera, effekterna utav dessa "mediciner". SOm med tex. alkohol, som man vet mycket mera om.
Denna kunskap finns hos RFHL, i nätverket, hos oss, vi som varit där.
Vi som räddats av just RFHL, Staffan Utas m.fl.
Jag har själv ätit benzodiazepiner, i över 11 år, föreskrivningen var det aldrig tal om skulle upphöra, saker som "du behöver dessa", eller "vill du hellre ha ångest", osv. Man har aldrig talat om risk till beroende, ingen har dragit öronen till sig, att jag hade blitt beroende/tolerant.
Istället ökade man benzo batteriet, tills jag var helt bortom räddning, då man skulle sett att denna person är ju tokberoende.
Benzot hjälper i början, sen avtar effekten o man måste öka dosen, vilket jag självmant aldrig gjorde, benzot har stulit såå många år av mitt liv, man har gått i en dimma utan klart synfält nånsin. Jag har nu med hjälp utav RFHL uppsala och staffan lyckats sluta o varit utan dem i snart 2 år.
Landstingets/vårdens hjälp var obefintlig. Likväl kunskapen, ett snabbt utsättnings schema var det som bjöds.
Nää, kära kamrater, jag ber er kämpa för våran rätt att bidra med vår erfarenhet och att ni säger NEJ till att det lilla ekonomiska stöd som ges RFHL Uppsala tas bort.
Gå gärna in på namninsamlingen o skriv under.
Det går bra med alias, om man så vill. Vi är ju redan en utsatt skara människor.
Vilka har inte haft nytta av detta forum, de där helvetes dagarna i utsättningen tex. Att veta man kan ringa staffan när som helst.
Blir så jäkla förbannad, de är ju vårdens tillkortakommanden, som gör att RFHL måste finnas till!!!

Här är länken till namninsamlingen för dem som fått stöd av RFHL Uppsala län:
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=3055

Mer information kan alla få på hemsidan http://www.oberoende.info/rfhlups/kris&kamp.htm Där finns historien bakom och alla länkarna till insamlingarna.

Alla med och utan erfarenhet kan ge sitt stöd till våran sak på
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=3066 Uppmana många att skriva under det uttalandet.

Det går också bra att skriva här i forumet, hur bra och viktigt ni tycker forumet varit under åren. Alla ni som kanske bara använt er utav det under en viss tid, kanske den värsta tiden...och inte använt er av RFHL uppsala på något annat vis. In o skriv o visa ert stöd under mitt likadana inlägg på vårt Antidepressiva-forum.

Mörkertalen är stora, RFHL behövs, mång unga som dyker in här som fått benzo för att döva sorg, då anhörig gått bort tex. O möts av stora biverkningar, och med läkare som inte förstår det, det är då de hittar hit.
Och vi finns här med vår breda erfarenhet.
Kämpa nu för RFHL Uppsalas överlevnad.
Väl mött Johnny
Uppsala


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010