RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tis 16 apr 2024, 07:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: propavan och tardiva dyskinesier
InläggPostat: fre 26 mar 2010, 08:56 
Har stor hjälp av dessa sidor när jag kör fast i pillerältandet, men jag har faktiskt inte hittat nåt om läkemedelsskadoroch tardiva dyskinesier.

Gick på Stesolid i 25 år, allt högre dos men alltid enl läkarrekommendation. Överkonsumerade dock PROPAVAN för att kunna sova, men också för att somna bort från mej själv när ångest o depression blev för mycket. Slutade med bens för några år sedan. Fick god hjälp att trappa ner av beroendeenheten men det var verkligen ett fullkomligt helvete. Räknade med de vanliga abstinenssymtomen men inte att jag skulle bli liggande i timmar med intensiva käk- och ansiktskramper... Det var som om de lugnande hade kamouflerat skador jag fått av Propavan, som jag nu fått veta är ett neuroleptikum med den biverkningsprofilen och risk för tardiva dyskinesier som dystoni och kramper runt munnen. De har blivit mindre intensiva men jag krampar och grimaserar fortfarande på en daglig basis.

I sluttampen av nertrappningen började jag ibland höra som en radio med skvalmusik som stog på nånstans. Insåg efter ett tag att det aldrig fanns nån radio, det var nån slags hallucinationer. Detta förvärrades med en och annan röst som kommenterade det jag gjorde. Och nåt slags eko i huvet som att jag hörde mina egna tankar kommandes utifrån. Klassiska psykotiska symtom. Har aldrig haft nåt sånt förut och blev fullkomligt skräckslagen.

Inser nu efteråt att jag borde gått emot vården och börjat med bens igen men skulle vara duktig och stå ut så jag fick börja med antipsykotika Zeldox och hamna i den värsta kroppsliga och mentala biverknningsröran dittills. Fy fan. Och jag som skulle bli ren och pigg och klartänkt och ångestfri efter nertrappningen. Slutade med Zeldox efter några månader och då snurrade det till riktigt - kunde inte vara stilla/sitta/ligga/sova, kramperna och ryckningarna utökades till större delen av övriga kroppen också. Var ute och gick hela tiden eller låg och krampade i ett varmt bad.

Uppsökte psykakuten 4 ggr på några veckor i detta tillståndoch möttes med frågan "vilka droger har du tagit?". Käkkramper är tydligen nåt man får av amfetamin, ghb, ecstasy bl a. Har verkligen aldrig tagit några droger varför situationen blev absurd. Hade jag varit narkoman hade jag väl fixat det jag behövde på annat sätt. Ingensomhelst hjälp, jo förresten mer Propavan som ju är ofarligt och kan ges till missbrukare...

Sökte sedermera psykiatrin för kramperna och de psykotiska symtomen och har under mina 25 år i psyksvängen (anorexia från början) aldrig bemötts med en sådan nedlåtande arrogans. De skulle få mej att erkänna mitt narkotikamissbruk först och ägnade många timmars förhör åt det.
Samtidigt som jag krampade och hade konstiga grejjer i huvet och kämpade för att INTE bli tokig. Om detta var en försmak av hur narkomaner behandlas inom vården blir man ju mörkrädd över hur missbrukare har det. Hur klarar de/ni det - vänjer man sej och börjar se på sej själv på samma sätt eftr ett tag? Att få en läkare att titta på kramperna var omöjligt för de hade jag ju knarkat mej till. Hallucinationerna också.

Är det vanligt att vården använder sig av narkomanianklagelser för att komma undan sitt ansvar för biverkningar occh skador av deras egna mediciner? Nån annan som varit med om det? Nån annan som har käkkramper, vad de nu än beror på? Nån annan med erfarenhet aav tardiver?

Det har lagt sej lite i kroppen och huvet nu men allt ligger precis under ytan. Har avvaktat och kämpat bensofri i 3 år nu. Ingen ska behöva ha det såhär och nu ska jag be vc att skriva ut Stesolid till mej igen och försöka att inte se det som ett misslyckande.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: propavan och tardiva dyskinesier
InläggPostat: mån 13 jun 2022, 11:43 
Offline

Blev medlem: lör 23 apr 2022, 08:23
Inlägg: 841
cenforceCenforce 100Cenforce 200Fildena 100Vidalista20fildenavidalistageneric pliiCenforce 200cenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activecenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activekala bhodida Hathi pillvilitra 40 mgsuper p forcecenforceCenforce 100Cenforce 200Fildena 100Vidalista20fildenavidalistageneric pliiCenforce 200cenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activecenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activekala bhodida Hathi pillvilitra 40 mgsuper p forcecenforceCenforce 100Cenforce 200Fildena 100Vidalista20fildenavidalistageneric pliiCenforce 200cenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activecenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activekala bhodida Hathi pillvilitra 40 mgsuper p forcecenforceCenforce 100Cenforce 200Fildena 100Vidalista20fildenavidalistageneric pliiCenforce 200cenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activecenforcecenforce 100 mgcenforce 50 mgcenforce 150 mgcenforce 200 mgKamagrakamagra 100 mgkamagra 50 mgkamagra oral jellyVidalistavidalista 40 mgvidalista 60 mgvidalista 80 mgFildenafildena 100 mgfildena 50 mgfildena super activekala bhodida Hathi pillvilitra 40 mgsuper p force


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: https://www.medsvalley.com/product/tadarise-tablet-tadalafil
InläggPostat: tis 28 mar 2023, 14:05 
This blog was very helpful
In order to assist men to get and maintain erections when they are erotically aroused, generic tadarise boosts blood flow to the penis. Medsvalley offers tadarise for sale online in dosages of 25 mg, 50 mg, 100 mg, 150 mg, and 200 mg. How does tadarise function? tadarise is used to treat impotence, or erectile dysfunction, in older men. Erectile Dysfunction increases in Men with their age commonness. The chances of Erectile Dysfunction rise with age. But you can not say it rises with a certain age. Buy ED products on this trusted website all over.

https://www.medsvalley.com/product/tada ... tadalafil/


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: https://medicineskart.com/product/tadarise-tablet-tadalafil/
InläggPostat: ons 29 mar 2023, 07:56 
This blog was very helpful
In order to assist men to get and maintain erections when they are erotically aroused, generic tadarise boosts blood flow to the penis. Medicineskart offers tadarise for sale online in dosages of 25 mg, 50 mg, 100 mg, 150 mg, and 200 mg. How does tadarise function? tadarise is used to treat impotence, or erectile dysfunction, in older men. Erectile Dysfunction increases in Men with their age commonness. The chances of Erectile Dysfunction rise with age. But you can not say it rises with a certain age. Buy ED products on this trusted website all over. The dissapointment of the penis raised leads to a miserable actual relationship. Since everything revolves around your actual well being intense mindfullness is required

https://medicineskart.com/product/tadar ... tadalafil/


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010