RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: fre 19 apr 2024, 21:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 222 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 21 sep 2008, 00:17 
Hej IS!
(längesedan jag skrev men jag var tvungen nu)

Jag följer med stort intresse dina inlägg.
Svaret på din fråga om någon bryr sig eller läser vad du skriver är ett rungande JAA ;) .

Det är så mycket man känner igen av vad du beskriver, även om kodein är "mitt gift" sedan 15 år med varierande doser från x till 35st treocomp.

Nu klarar jag inte att ta så mycket och är på väg mot mitt slutmål som är att bli fri.
Jag ska göra på ett annat sätt bara.

Svettas på bussar då andra sitter o fryser, sitter man sjäv med metro i handen och viftar febrilt, men till ingen nytta för det är ju inga vanliga svettningar som av värme tex utan klibbig äcklig gift-svett.

Jag höll för några år sedan på att "gå på" tiparol men det blev jag bara snurrig på (med treocomp i kroppen) inte så konstigt, kanske var tur det.

Visst kan man stå ut med själva avgiftningen som är lång för mig ca 12 dagar minst med feber och värsta vinterinfluensa-liknande tillstånd men då sover jag mest och gnäller över värken, det värsta är ju du inne i nu.

Härifrån IS ,kan det ju bara bli bättre och bättre för dig och en vacker dag så kan du känna att du lever igen, ....bra idé att så snart du orkar börja träna, umgås mer med folk mm, man isolerar ju sig själv på tok för mycket.

Det går inte att bestämma något för man vet inte hur man ska må just den dagen och till slut har man jagat bort de bekanta man har (inte de riktiga vännerna förhoppningsvis) och det är de som är viktiga som du skriver, de man ska behålla och vara rädd om.

Kämpa på du för du har kommit långt, det kommer säkert att gå upp o ner ett tag framöver men till slut ;) så lever du livet igen och jag säger bara LYCKA TILL!

Fortsätt gärna skriva om du orkar och vill för det finns de som läser och gläds med dig, lovar dig.
PS
DU ÄR ETT LEVANDE BEVIS PÅ ATT DET GÅR,
SÅ SLUTA INTE ATT SKRIVA än iallafall.
DS

kram
Loanne


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 22 sep 2008, 10:32 
Först vill jag bara tacka för alla positiva inlägg! Hjälper otroligt mycket under dom stunder man mår lite sämre.

En fråga jag har ställt mig är: Spelar det någon roll vad och hur mycket man tar av ett ämne? Vissa har fastnat på kodein, vissa på tramadol osv.
I slutändan är vi väl alla olika och ingen avgifting är den andra lik. Vissa kan ha knaprat kodein i 20 år och inte ens få det minsta abstinens-symptom när dom slutar medan andra som "bara" har ätit 2 tabletter tramadol i en månad får ett helvete när dom ska sluta.
Visst vet jag att det finns vissa skillnader mellan preparaten, typ att kodein är mer fysiskt beroendeframkallande.
Vad jag vill komma fram till är att man inte ska stirra sig blind på hur andra har gjort, känt eller mått när dom försökt sluta.
Om du som försöker sluta "bara" kan dra ner med en halv tablett i veckan, låt det vara så då. Se det inte som något dåligt bara för att du läst på nätet om andra som slutat mycket fortare. Och det är något som gäller alla sorters tabletter, då spelar det ingen roll vad du har stoppat i dig för en halv tablett mindre är alltid en halv tablett mindre.
Det viktigaste är att man försöker, för någon gång kommer man att lyckas!

För att uppdatera min egen situation så var helgen riktigt skum. På fredagen upplevde jag min första dag utan större bekymmer. Ingen ångest, ingen rastlöshet m.m.
Lördagen var liknande ända fram tills på kvällen. Då hände något som jag inte riktigt var beredd på. Jag fick så oerhört ont på det ställe i kroppen där jag tidigare opererat mig. Så där stod jag med skägget i brevlådan, ont som fan men ingen idé på hur jag skulle lösa det. Förr i tiden hade jag bara stegat ut i köket och öppnat en karta tramadol så hade problemet varit löst. Konstigt det där, jag har inte känt någon som helst smärta tidigare under den tiden jag lagt av med tabletterna men nu var smärtan så plågsam att jag inte ens kunde sova.
Så natten mellan lördag och söndag blev det ingen sömn, ett tag var jag så pass uppgiven, trött och hade så ont att jag övervägde att söka hjälp. Jag stoppade i mig ett par alvedon, vilket hjälpte en aning men så fort deras effekt avtagit så började smärtan komma tillbaka.
Natten mellan söndag och måndag (idag) var en aningen bättre men jag hade fortfarande svårt att sova pga smärtan. Känner mig även lite febrig samt att jag har en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Om inte det blir bättre tills imorgon måste jag nog få det uppkollat, annars kanske det bara slutar ännu värre. Är inte speciellt rädd för själva smärtan utan jag blir mer orolig över den allmäna sjukdomskänslan...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 26 sep 2008, 22:36 
Ibland så är livet fan otroligt!
Som jag tidigare skrev så hade jag precis börjat se ljusningen i mitt psykiska mående och vad händer? Jag börjar må lite dåligt fysiskt så på tisdag eftermiddag beger jag mig till akuten med smärtor på höger sida i magen (ganska högt upp) samt 39.5 graders feber. Trodde, och hoppades på, att det "bara" skulle vara någon infektion som kunde fixas med antibiotika. Men icke...
18 timmar efter det att jag anlänt till sjukhuset ligger jag på ett operationsbord redo för att plocka bort gallblåsan plus två gallstenar som är lika stora som mindre köttbullar.

Man sa att man hade påbörjat en s.k titthålsoperation som är standard för dessa slags operationer men man hade fått avbryta denna och göra en så kallad öppen bukoperation istället. Varför? För att min gallblåsa hade varit så inflamerad så den hade svällt till storleken av en vuxen människas hand. En "frisk" blåsa är normalt sätt stor som en tumme.
Och pågrund av detta så var man tvungen att skära sig igenom mina magmuskler. Man hade även fått skära bort viss fettvävnad som vuxit samman med olika saker pga inflammationer och infektioner.
Så total har man: Tagit bort en extremt stor och inflamerad gallblåsa. Plockat ut 2 stenar stora som flörtkulor. Skurit av mina magmuskler som man sedan sytt ihop på insidan med en tråd som löser upp sig själv om 2 veckor. 2 "titthåls-sår" på buken. Ett operationsärr som är på cirka 30 stygn. Ett mindre öppet sår där jag tidigare hade ett s.k drän. Plus diverse infalmmationer och infektioner inne i buken (som till viss del fortfarande finns kvar på vissa ställen). Tror det var allt...

Och mitt i allt det här ligger jag och vrålar för full hals: INGET smärtstillande!!!

Läkaren var i och för sig jävligt bra och förstående och efter det att jag förklarat min situation kom vi fram till en lösning. Han gav mig morfininjektioner under operationsdygnet och lite dagen efter. Efter det så övergick vi till tabletter i en dag. Normalt sätt kunde jag fått injektioner mycket längre men han sa att det var viktigt att få smärtstillande under dom första dygnen så kroppen kunde få en chans att vila. Det var ju ändå en större operation.
Och nu har han bara skrivit ut tabletter för 4 dagar. Har inte bestämmt hur jag ska göra än. Riktigt svårt det där. Men med tanke på att jag har informerat min sambo om läget och att det inte finns några större mängder att hämta ut plus att jag fortfarande har en stor vilja att inte vilja fortsätta mitt liv med tablett missbruk så kanske jag ska lyssna på läkaren denna gång. Det gör faktiskt ganska ont. Sen så är jag som vanligt ärlig mot mig själv, jag vet att det finns en risk att jag kan halka tillbaka i pillerträsket och så länge jag har den insikten så är jag samtidigt jävligt uppmärksam på om det skulle hända. Samtidigt vet jag att jag säkert kommer att få gå igenom en mindre avgiftning efter fyra dagar, men det är jag också redo för.

Vad tycker ni?

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 27 sep 2008, 01:19 
HELT OTROLIGT!

Är du redan hemma igen efter den stora operationen? Försök nu ta det lugnt så det inte inträffar ytterligare komplikationer!
Jag tycker du ska lita på den där doktorn. Han verkar ju faktiskt OK. Dessutom verkar du ha ett såpass starkt psyke så du klarar säkert eventuell nedtrappning igen. Vilka tabletter är det du får? Du måste väl inte ha tram - eller?

LYCKA TILL!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 27 sep 2008, 15:57 
Jo, dom skickar hem folk så fort man kommer upp i sängen. Men för mig är det ok, jag är hellre hemma än på sjukan.

Läkaren var faktiskt helt ok. Men först ville han skicka hem mig med ett antal rena morfin-tabletter (Morfin MEDA) men det sa jag nej till.
Så nu blev det så att jag idag hämtade ut alvedon samt 20st tradolan. Ska ta 2 tabletter fyra gånger per dygn. Det innebär att jag "bara" kommer äta dessa i 2,5 dag. Detta tänker jag göra eftersom jag fick ett bra intryck av läkaren.
Sen så är jag medveten om att jag kanske kommer behöva genomgå en mindre avgiftning igen. Också obsarvant på att INTE halka in på piller igen.
Samtidigt är det viktigt att bli av med lite av smärtan under dom första dagarna för ju mer man rör på sig efter operationen desto snabbare kommer man igång igen.
Och det var som du skrev Hilton, det gäller att undvika ytterligare komplikationer. Och om det innebär att jag måste äta värktablatter i 2 dagar så får det va så...
Hoppas det kommer gå bra ändå.
Känns lite tungt psykiskt nu bara... Lite hopplöst.

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 29 sep 2008, 12:25 
Ja, livet kan verkligen testa ens gränser ordentligt. Nu är det andra dagen jag tagit mina värktabletter. Som tur är så är dom slut idag.
Jag måste erkänna att dom verkligen funkat mot värken. Men samtidigt har jag också känt av en viss känsla som fanns när jag missbrukade tabletterna. Kanske inte lika stark, eftersom jag varit mycket nogrann med att följa ordinationen och inte överdoserat, men ändå så finns en viss känsla av eufori och lugn där.
Men när jag nu ska sluta med tabletterna så har jag en liten fördel jämfört med förra gången. Jag hann ju med att må bra i två dagar innan jag opererade mig så jag vet ju att jag kan må bra utan tabletterna. Samtidigt så är jag så pass strakt inställd på att finna ett liv utan missbruk att jag inte ens har tanken på att försöka ordna ett nytt recept på mer piller.
Jag kommer säkert ha rejält ont ett par dagar till men jag varken vill eller vågar äta mer smärtstillande för då är det en stor risk att jag hamnar i skiten igen.
Tack vare denna situation så fattar jag varför jag från början hamnade i ett missbruk. Jag hade även då otroligt ont och när jag då tog ett par piller så försvann det onda och jag mådde hur bra som helst psykiskt. Det jag inte hade då var den erfarenhet jag har idag. Då visste jag inte att jag kunde bli beroende men idag är jag fullt medveten om riskerna. Så det stämmer verkligen att man lär sig av sina misstag...

Hur går det för er andra? Är det någon som vågat sig på att försöka sluta? Hoppas att ni iaf vågar testa, sen spelar det ingen roll om man misslyckas. För om man försöker om och om igen så kommer man att lyckas till slut!

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 sep 2008, 00:06 
Ska du sluta helt tvärt utan någon nedtrappning alls? Vad ska du ta istället mot smärtan? Panodil tycker jag verkar vara den mest effektiva receptfria värktabletten.

Jag önskar dig verkligen all lycka till Insnöad!
Skriv gärna mer och berätta hur det går.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 sep 2008, 15:50 
Eftersom jag bara ätit smärtstillande hemma i 2 dagar och inte i ngr större mängder så tänkte jag sluta utan nedtrappning. Idag var första dagen och det har väl gått hyffsat. Inga direkta fysiska besvär utan mest lite grinig och uttråkad. Så jag tror det ska gå bra i slutändan. Tror/hoppas att det inte kommer att ta lika lång tid att komma till den punkt jag hade kommit till innan operationen. Men jag är inställd på att det kommer att ta ngr dagar så om det går snabbare så är det bara positivt.
Smärtan får jag klara av med alvedon som hjälp. Tycker faktiskt den hjälper lite och det är ju bra!

Uppdaterar min utveckling senare...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 30 sep 2008, 15:50 
Eftersom jag bara ätit smärtstillande hemma i 2 dagar och inte i ngr större mängder så tänkte jag sluta utan nedtrappning. Idag var första dagen och det har väl gått hyffsat. Inga direkta fysiska besvär utan mest lite grinig och uttråkad. Så jag tror det ska gå bra i slutändan. Tror/hoppas att det inte kommer att ta lika lång tid att komma till den punkt jag hade kommit till innan operationen. Men jag är inställd på att det kommer att ta ngr dagar så om det går snabbare så är det bara positivt.
Smärtan får jag klara av med alvedon som hjälp. Tycker faktiskt den hjälper lite och det är ju bra!

Uppdaterar min utveckling senare...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 04 okt 2008, 11:49 
Ett steg fram, två steg bakåt.
Precis så känns det nu. Jag fick njuta av att faktiskt må bra i hela 2 dagar utan tabletter innan jag åkte på ännu en smäll i from av fysiska problem. Som jag tidigare skrev så krävdes ännu en operation och ännu mer smärtstillande.
Nu i efterhand så känns det som om jag skulle ha stått på mig lite mer och kanske skippat dom tunga medicinerna men samtidigt så vet jag inte hur jag skulle klarat av situationen utan dom.
När jag nu i efterhand har läst det jag skrivit så är det några saker jag måste rätta till som inte riktigt stämmer. Jag får väl skylla på att jag inte var på topp och lite förvirrad.
Totalt sätt så har jag fått smärtstillande (beroendepreparat) i 7 dagar. 3 dagar på sjukhus och 4 dagar hemma. Det som är positivt är att jag inte överkonsumerat någon dag dvs att jag hållt mig till den förskrivna dosen. Så idag är dag nummer 2 utan piller. Har en del ont men jag står ut. Skulle säkert kunna få mer tabletter utskrivet men det känns bara som om jag skulle hamna ännu längre ner i skiten.
Det som också är bra är att jag inte hamnade allra längst ner i botten pga detta lilla missöde, jag har inga fysiska abstinensbesvär. Inga svettningar, inget pirr i benen m.m. Det är bara psyket som fått sig en smäll. Och jag hoppas och tror verkligen på att det inte kommer att ta lika lång tid att nå fram till den punkt jag hade nått innan den här gången. Detta baserar jag på 2 grunder. 1, Jag har inte överdoserat. 2, Jag har bara ätit skiten i 7 dagar istället för 7 år (cirka) som sist. Och ska jag vara ärlig så mår jag inte lika pissigt som sist. Jag orkar ta mig ur sängen m.m. Känner mig mest lite nere och en viss meningslöshet har infunnit sig. Men jag vet ju att jag kommer må bättre, jag fick ju uppleva det i hela 2 dagar för ungefär en vecka sedan.
Känns bara lite trist att jag måste kämpa ännu mer, både psykiskt OCH fysiskt.
Men va fan, jag ska klara det!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 06 okt 2008, 12:44 
Måndag...

Nu är det 4:de dagen utan smärtstillande. Känns som om den värsta stormen har lagt sig och det är först nu jag kan utvärdera läget.
Som jag tidigare trodde så föll jag inte hela vägen tillbaka i den destruktiva spiralen. Men jag tog med säkerhet några steg tillbaka.
Har hamnat i det läge där jag inte har några fysiska besvär men att dagarna känns allt jämt tråkiga, lite meningslösa osv. Tycker inte att jag har någon speciell ork till att göra något men samtidigt så får jag panik av att bara ligga still.
Helt enkelt tillbaka i transport-fasen...
Visst känns det oerhört tungt att inse detta eftersom jag fick uppleva 2 dagar av totalt välbefinnande innan jag åkte på det jag nu råkade ut för (operation m.m.).
Allt jag kan hoppas på för tillfället är att jag snabbare än väntat kommer att komma tillbaka till den punkten!!!
Hoppas jag inte behöver vänta i veckor som sist utan i dagar.
Vem vet, det kanske går snabbare än jag tror den här gången, jag åt ju bara smärtstillande i 7 dagar...
Vad tror ni?

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 06 okt 2008, 19:56 
Du verkar ju vara på rätt spår redan så det ska säkert gå vägen. Jag är riktigt impad.
Jag håller tummarna och du håller oss informerade!
:)


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07 okt 2008, 08:29 
Tisdag morgon...

Fan vad jag hatar dagar då man vaknar med en klump i magen! Man vet redan innan man klivit ur sängen att det blir en dag fylld av kamp mot dom psykiska abstinensbesvären. Man vet att man måste lägga all sin energi på att bryta den negativa känslan och förhoppningsvis lyckas man vända på det och får några timmar av normalt välbefinnande.
Just dessa dagar önskar man bara flög förbi men tyvärr är det dagar som denna som aldrig tycks ta slut. En minut känns som en evighet...
Jag antar att det är i stunder som denna man måste ta sig i kragen och göra någonting vettigt, inte bara sitta å känna efter hur man mår, men ibland är det så oerhört svårt.
Men samtidigt vet jag att enda sättet att bryta ångesten är att hitta på något.
Så, här och nu bestämmer jag mig för att lyfta arslet från datorn och ge mig ut i världen en stund. Återkommer med en rapport om hur det gick och vilka effekter det fick...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07 okt 2008, 10:34 
Offline

Blev medlem: fre 12 okt 2007, 11:45
Inlägg: 69
Ort: Uppsala
Hej Insnöad!

Jag förstår precis vad du menar. Vaknade idag med samma känsla och det verkar som om det kommit för att stanna ett tag igen :(

Tio dagar sen jag nollade Tramadolen och jag tyckte då att det gick ju väldigt bra. Var inne i något slags lyckorus första dagarna över att jag nollat - visst hade jag ont i magen, huvet och kroppen men var ändå skitglad.
Nu är jag inte glad längre då jag fortfarande har en kass mage, huvudvärk o väldig ont i hela kroppen.

Har också fått känna på de hemska krypningarna som kommer när jag ska sova - verkligen helläskigt. Jag trodde att de fysiska besvären skulle gå över fort men har fått veta att de kan sitta i flera månader och att sug och depression är en vanlig biverkan. Där är jag nu.......tycker att allt är så trist. Är också fruktansvärt rastlös, kan inte längre sitta i soffan och sticka i lugn och ro utan far upp och ner som en Duracellkanin. Jag är också väldigt arg över att vi måste må så dåligt av dessa värkisar. Arg för att jag ingen information fick. Var tidigare fast i Panocod men det var en baggis att sätta ut jämfört med det här.

Jag följer dagligen din kamp och blev väldigt ledsen när jag såg att du fick åka in och opereras mitt i allt elände. Men du är tuff och fokuserad - jag är inte bråkdelen av det.

Men jag kämpar också på ett tag till.....

Kramar tilll dig från Yamuna


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08 okt 2008, 07:51 
Kul att läsa att det finns dom som orkar och klarar av att nolla sina värkisar!
Kämpa på bara, det kommer att bli bättre även fast det kommer att ta en stund. Räkna med att dom fysiska abstinensbesvären kommer att ge sig först och att du får kämpa lite extra med dom psykiska. Det som är viktigt att veta är att det bara kan bli bättre dag för dag så mitt tips är att ta varje dag som den kommer. Vissa dagar mår man sämre, så är det bara och det är inget man kan göra någonting åt utan då gäller det att lägga ner lite extra energi på sig själv. Typ att tala lite med sig själv, varför man mår dåligt, hur man kan göra för att försöka må bättre m.m. Men jag vet hur jobbigt och svårt det kan vara!
Men tänk på alla dagar du lyckats vara utan tabletter och var stolt över det för det ska du vara!

Ang mitt lilla expriment igår så begav jag mig ut efter en kass morgon. Fick verkligen sparka mig själv i baken för att komma ut. Kom inte hem förens närmare 20.00. Måste erkänna att det var jobbigt att gå ut men samtidigt så hjälpte det lite. Ska inte påstå att jag gick omkring och var lycklig hela tiden men jag träffade lite vänner och när jag kom hem och utvärderade saken så kom jag fram till att det fanns korta stunder då jag kände mig ok.
Men jag är inte i närheten av att må så pass bra som jag gjorde för ett par veckor sedan, ni vet dom där 2 dagarna.
Och idag börjar jag om, samma känsla nu när jag vaknade. Samma envishet att komma över den!
Just nu så tror jag att det största problemet är suget efter den där avslappnande känslan, mysfaktorn, jag fick när jag stoppade i mig ett par tabletter. Känslan av att kunna sitta med en kopp kaffe med en kompis å bara njuta av i princip ingenting. Känns som ett tomrum nu sim jag inte riktigt vet hur jag ska fylla. Om jag kommer på vad jag ska stoppa in i det facket så kommer nog allt kännas bättre...
Vem vet, det kanske löser sig till slut.
Men nu måste jag återigen försöka bryta ångestkänslan som trycker över bröstet, i magen och i hjärnan. Hur jobbigt och omöjligt det än känns...
Återkommer med resultat...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08 okt 2008, 17:09 
Ok, idag har varit ett riktig skitdag!
Har försökt med alla medel att jaga bort känslan av ångest och rastlöshet samt den allmäna uttråkningen. Men icke, hur jag än vridit på saken så har jag inte lyckats.
Tycker inte det är speciellt underhållande längre att må piss.
Samtidigt så fattar jag inte grejen. Jag menar, jag vill ju må bra och försöker på alla sätt att få till någon slags lyckokänsla men ändå så går det inte. Varför? Jag menar, om man är överviktig och ger sig fan på att gå ner i vikt så borde man väl lyckas om man tränar och äter rätt (med vissa undantag). Och om jag då har gett mig fan på att må bra psykiskt, varför funkar inte det?
Vet inte om ni fattar vad jag menar?
Just nu känns det som om jag håller på att tappa all fokus och världen snurrar allt snabbare runt omkring mig.
Men om jag verkligen ser på saken logiskt så vet jag ju att det kan komma dagar som denna, dagar då det vägrar infinna sig en enda positiv känsla. Och lika medveten som jag är om detta, lika mycket fördömmer jag att dom finns.
Jag vill bara må lite bra, kräver inte mer än det. Jag skiter i pengar, saker m.m.
Tänk bara att få vakna upp en morgon och känna lycka. En känsla som kan jämföras med det man känner när man är nykär. En känsla av välbehag, en känsla av oslagbarhet. Kan man känna så utan tabletter? Det måste gå, annars har man ju kämpat förgäves...

Ber om ursäkt för all skit som jag vräker ur mig för tillfället men jag var tvungen att lätta på trycket.
Får bara inte ge upp nu, måste tro på en framtid fylld av just lycka. Och för mig går det lite lättare om jag får fantisera om just detta, om jag får intala mig själv att det måste finnas...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08 okt 2008, 17:10 
Ok, idag har varit ett riktig skitdag!
Har försökt med alla medel att jaga bort känslan av ångest och rastlöshet samt den allmäna uttråkningen. Men icke, hur jag än vridit på saken så har jag inte lyckats.
Tycker inte det är speciellt underhållande längre att må piss.
Samtidigt så fattar jag inte grejen. Jag menar, jag vill ju må bra och försöker på alla sätt att få till någon slags lyckokänsla men ändå så går det inte. Varför? Jag menar, om man är överviktig och ger sig fan på att gå ner i vikt så borde man väl lyckas om man tränar och äter rätt (med vissa undantag). Och om jag då har gett mig fan på att må bra psykiskt, varför funkar inte det?
Vet inte om ni fattar vad jag menar?
Just nu känns det som om jag håller på att tappa all fokus och världen snurrar allt snabbare runt omkring mig.
Men om jag verkligen ser på saken logiskt så vet jag ju att det kan komma dagar som denna, dagar då det vägrar infinna sig en enda positiv känsla. Och lika medveten som jag är om detta, lika mycket fördömmer jag att dom finns.
Jag vill bara må lite bra, kräver inte mer än det. Jag skiter i pengar, saker m.m.
Tänk bara att få vakna upp en morgon och känna lycka. En känsla som kan jämföras med det man känner när man är nykär. En känsla av välbehag, en känsla av oslagbarhet. Kan man känna så utan tabletter? Det måste gå, annars har man ju kämpat förgäves...

Ber om ursäkt för all skit som jag vräker ur mig för tillfället men jag var tvungen att lätta på trycket.
Får bara inte ge upp nu, måste tro på en framtid fylld av just lycka. Och för mig går det lite lättare om jag får fantisera om just detta, om jag får intala mig själv att det måste finnas...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09 okt 2008, 12:54 
Jag måste bara få säga att jag beundrar ditt mod och din envishet.
Jag ska själv sluta med Treo Comp som jag ätit i 14 år.
Att läsa om din "resa" har gett mig lite mod.
Vill önska dig all lycka i världen.
Fortsätt gärna att skriva
Pia


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09 okt 2008, 14:47 
Innan jag berättar om min dag så vill jag bara tacka för det stöd som vissa visar här! Oerhört stärkande att läsa när det känns som mest tungt.

Vill även önska alla som funderar/försöker sluta med sina laster lycka till! Det Ni gör är oerhört starkt! Jag vet verkligen vad ni genomlider och beundrar ert mod. För det är jävligt modigt att ta tag i sina tablett-problem.

Så, hur har då min dag varit hitills?
Vaknade, som vanligt, med en lätt ångest och en viss rastlöshet. Drog mig själv upp ur sängen och ställde mig framför spegeln. Såg mig själv i ögonen och i princip skrek åt mig själv att rycka upp mig. Och otroligt nog kändes det till en viss del befriande.

Trots ett otroligt ointresse för att överhuvudtaget uträtta något så tvingade jag mig själv in i duschen.
Efter det så gjorde jag mig i ordning på riktigt (fixade håret, satte på mig lite fina kläder).
Sen så tvingade jag mig själv att åka in till stan och äta frukost samt snacka skit med en kompis som dök upp.

Och nu är jag hemma igen. Hela grejen var jobbig från början till slut. Inte fysiskt men psykiskt. Hade ingen som helst lust.
MEN, jag fixade det! Jag lyckades genomföra det hela med värdigheten i behåll. Och inte en enda tablett till hjälp...

Jag ska, måste, vill, kommer att klara det här. Jag kommer att vinna kampen mot alla dessa skit tabletter. Jag vill verkligen klara det.
Hoppas det räcker...

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09 okt 2008, 16:59 
En tanke jag glömde ta upp sist jag skrev:

Hur länge ska man stå ut med ett dåligt mående?
Ett år? 1 månad?
Hur länge klarar man av att uthärda?
Blir inte risken större att man får ett återfall ju längre tiden går utan att man känner sig bättre?

/IS


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 222 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010