RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tor 28 mar 2024, 10:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 702 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 26 mar 2011, 13:43 
Offline

Blev medlem: sön 06 feb 2011, 07:44
Inlägg: 36
Ursäkta såg inte dom senaste innläggen. Är det någon här som har eller har haft kontakt med Centrummottagningan på !a långgatan i Göteborg ? Isåfall skulle jag vara väldigt tacksam för upplysningar om den kliniken, min läkare har nämligen beodrat mej att uppsöka dom ang, mitt beroende och nertrappning. Tacksam för svar. Chobbe


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: ons 04 maj 2011, 23:45 
Hej jag når inte Freja. Chobbe kan inte besvara henne


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: mån 01 aug 2011, 20:26 
[quote="chobbe"]Ursäkta såg inte dom senaste innläggen. Är det någon här som har eller har haft kontakt med Centrummottagningan på !a långgatan i Göteborg ? Isåfall skulle jag vara väldigt tacksam för upplysningar om den kliniken, min läkare har nämligen beodrat mej att uppsöka dom ang, mitt beroende och nertrappning. Tacksam för svar. Chobbe[/quote]

Vaa?? Finns det HJÄLP att söka för detta, var mer än jag visste, blir sedan förvånad över att "läkaren" skickar ditt dej, kan de inte städa upp efter sej själva? Helt otroligt trodde inte att det fick gå till så?


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: sön 28 aug 2011, 23:03 
Hur ä det med alla idag då?


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: lör 03 sep 2011, 23:19 
Ta er medicin!


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: mån 10 okt 2011, 09:08 
Offline

Blev medlem: sön 11 sep 2011, 18:30
Inlägg: 0
Jo tack, efter att jag tagit min medicin finns hopp. Vet inte hur ni gör här, men jag bor i Uppsala, har en privatläkare men behöver hjälp med att trappa ned min sobril. Har tidigare ätit stesolid, men fick byta ut detta mot sobril,(bara det är en pärs) Hjälp mig vem kan hjälpa i Uppsala?
Evas


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: ons 11 jan 2012, 19:54 
Hej jag fick oxascnad 5mg utskrivet 20 tabletter, sen en somalier på apoteket bytte ut dem mot sobril i stället, fast 10mg är detta samma innehåll, eller varför jag förstår inte?


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: tor 12 jan 2012, 09:36 
Offline

Blev medlem: mån 22 nov 2010, 13:43
Inlägg: 41
Ort: Uppsala
Skapa gärna nya trådar om ni har medicinfrågor, det blir lättare att hitta dem och få svar då.

@Agnes. Sobril är samma som Oxascand men du borde fått samma styrka på dem, inte dubbel styrka. De borde dessutom informerat dig om att det är samma medicin men med ett annat namn. Sobrilen är den billigare av dem, just nu, det kan ändras.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: lör 20 okt 2012, 18:53 
Offline

Blev medlem: lör 20 okt 2012, 18:43
Inlägg: 0
Jag har bestämd mig att bli av med mina antidepression mediciner. Just nu använder jag olika sorter och rädd att sluta med dem. Behöver mycket stöd och råd. Igår började jag nedtrappning. Istället av 150 mg seroquel tog jag bara 100mg. Nu undrar jag vad ska jag göra idag? ska jag förtsatta ta 100mg eller varanan dag. Jag känner inte så stor skillnad men bara lite huvudvärk. Lycka till alla


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: tor 20 nov 2014, 11:51 
Staffan Agneta finns ni kvar här? Jag traor jag håller på att få Parkinson, måste prata med någon.


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: sön 30 nov 2014, 11:50 
Hjälp

Hej där!

Staffan brukar titta in här då och då. Agneta vet jag faktiskt inte. Vad har du för problem? Får gärna dela med dig av dom. Finns andra forumsidor att läsa/skriva på också beroende på vilka problem man har. Har du problem med utsättningssymptom från antidepressiva så har du här två länkar där du kanske kan finna lite info. http://www.paxilprogress.org/forums/

http://survivingantidepressants.org

Sen om du har problem med benzo eller även antidepressiva så kan du läsa på denna svenska sida: http://www.evoca.info/guestbook/gbook.php

Hoppas allt löser sig för dig. Har själv trott att jag lidit av Parkinson då jag haft/har rätt tunga utsättningssymptom från både ssri(antidepressiva)och benzo. Har genomgått omfattande neurologiska tester där dom inte hittade någonting varav läkarna tror att jag har drabbats av "långvariga utsättningssymptom". Och det är ingen höjdare precis... Man får hoppas att med tiden att allt kommer att bli bättre, och detta kan tyvärr ta tid vad jag har förstått.

Mvh Mackan


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: ons 31 dec 2014, 23:46 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Hej
det är nyårsafton och jag tittar in här och ser att några verkar hänga kvar och det glädjer mig ju lite grand. Men tråkigt att det dröjer med att få fart på internetaktiviteten. Men lite saker händer även om jag är splittrad på väldigt mycket nu.
Jag ser att det är sex stycken inne på sidan nu eller har varit de senaste timmarna kanske. >I alla fall om någon av er vill mig något så skriv.
GOTT NYTT ÅR
Vi ger inte upp eller hur, särskilt mackan och kurtan varit lite aktiva senaste tiden. Tack Kurtan för ditt långa bidrag på lugnande-forumet med många erfarenheter.
STaffan


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: fre 02 jan 2015, 00:11 
Gott nytt år på dig med och god fortsättning Staffan!

Denna sida är kanon och sökfunktionen m.m är guld värd för oss som drabbats av en massa långvariga besvär. Skönt att läsa att man inte är ensam iaf.

Mvh Mackan


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: sön 26 apr 2015, 20:54 
Pressmeddelande • 2006-11-14 08:24 CET




I Nyhetsmorgon söndag (TV4) avslöjade Christina Spjut, vice ordförande i Svenska psykiatriska föreningen, att ”väldigt många människor [hälften] blir sämre av det här” (antidepressiva) och att många människor tar dessa medel i flera år ”där antidepressiva gör att de fortsätter att vara deprimerade”.

Det här är oerhörda avslöjanden från en av de högsta psykiatriska auktoriteterna i landet. En halv miljon människor får antidepressiva medel, men det är först nu de får veta att de i väldigt många fall ”blir sämre av det här” och att det i många fall är de antidepressiva medlen i sig som ”gör att de fortsätter att vara deprimerade”.

När det gäller de allvarliga skadorna av antidepressiva medel sade Spjut att det finns ”en stor okunskap om just de här biverkningarna” och att patienterna måste berätta för sin läkare ”att det här finns, och så får den här doktorn ta reda på det”. Men vi vet dock att självmordsrisken är mycket hög vid användning av dessa medel. Flera varningar har utfärdats om detta.
En undersökning som KMR nyligen gjort visade att 78% av 192 som begått självmord inom psykiatrin mellan februari och september i år fått psykofarmaka - 50 % av dessa antidepressiva medel, som är till för att förebygga självmord.

I programmet framkom att ända upp till hälften av de personer som får antidepressiva medel avbryter behandlingen efter några veckor på grund av att skadeverkningarna är för stora. Det framgick att läkare inte tror på patienternas berättelser om skador och att många hålls på medlen i flera år även om de blir sämre. Spjut sade att det är ”mycket vanligt” att personer fortsätter med antidepressiva medel i flera år ”fast de är sämre”.

Men som alltid skyller psykiatriker det här på patienterna själva. Till nyheterna TV4 säger Spjut att patienterna kan ha ”orimliga förväntningar” på behandlingen och att de ”förväntar sig att läkemedlen ska vara biverkningsfria och det är de inte”.

Vad Spjut inte berättar är följande: Det är psykiatrikers och läkemedelsbolags falska marknadsföring av antidepressiva medel som fått människor att tro att de är ”säkra och effektiva”. Dessa mångåriga lögner har bara i Sverige skapat miljardinkomster för läkemedelsbolagen.

Över hela världen vaknar vanligt folk och myndigheter upp för de otroliga lögner som serverats dem av psykiatriker och deras allierade läkemedelsbolag. Bara under de senaste fyra åren har 57 officiella varningar utfärdats av myndigheter över hela världen. KMR var de första som varnade för SSRI-medlen. Faktum är att vi krävde i Sverige att de inte skulle registreras överhuvudtaget. Vi anmälde även den psykiater som skulle göra undersökningar om dess säkerhet till överåklagaren på grund av att han tagit emot mutor av läkemedelsbolaget (år 1991).

Patienternas ”orimliga förväntningar” och läkarnas ”okunskap om just de här biverkningarna” har skapats av läkemedelsbolag, och av landet främsta psykiatriker – som alla har nära finansiella kopplingar till tillverkarna av antidepressiva medel, och som också är ”experter” på Läkemedelsverket, SBU och Socialstyrelsen.

Patienter och läkare har fått veta att antidepressiva medel är säkra och effektiva: ”antidepressiva medel är effektiva och i många fall på kort tid kan få depressionen att vända”, ”Medicinerna är inte riskabla att använda” (psykiatriker Gunilla Olsson), ”SSRI-medlen brukar p.g.a. sina lindriga biverkningar betraktas som förstahandsmedel vid de flesta fall av depression” (professor Elias Eriksson).

De har fått veta att det inte finns någon grund för rapporter om beroende eller psykiska skador: ” [Vi har] fortfarande många fördomar att kämpa mot. [I media] ”närs myter som att moderna antidepressiva medel är beroendeframkallande och personlighetsförändrande.” (Psykiatriprofessor Jan Wålinder)

Och läkarna har genom tillverkaren till Zoloft, Pfizer, och Läkemedelsverkets vetenskapliga råd psykiatriprofessor Lars von Knorring, fått veta att de måste skriva ut pillren under en längre tid.

Och sist men inte minst har läkare skrämts upp med att om de inte skriver ut antidepressiva medel så kommer patienterna att ta livet av sig. Bland annat har läkemedelsbolaget Wyeth, som säljer Efexor, haft helsidesannonser med en gravsten i Läkartidningen och Dagens Medicin, med texten: ”En depression kan ta slut oväntat fort.” Läkemedelsbolaget Lundbeck i sin tur har sålt Cipramil bland annat genom att i sin tidning Transmittorn skrämma läkare med att ”En av sju deprimerade patienter suiciderar” – om de inte får antidepressiva medel. Psykiatriker Göran Isacsson har skrivit oräkneliga artiklar om att många fler människor måste få de effektiva antidepressiva medlen för att de inte ska begå självmord. Och Läkemedelsverkets vetenskapliga råd, psykiatriprofessor Anne-Liis von Knorring, har förvandlat de självmordstankar som uppstår av antidepressiva medel till något positivt: ”Den här sortens biverkningar ingår ofta vid behandling av depressioner genom att behandlingen leder till att patienten får ork att ta sig för saker som depressionen tidigare förhindrade. Såsom att skada sig själv.” Och professor Björn Beerman på Läkemedelsverket fyllde på: ”Att deprimerade människor kan bli självmordsbenägna av sina mediciner är välkänt… Ofta är det ett tecken på ett tillfrisknande, att medicinen fungerar…”

Men nu vet vi att allt det här var lögn. En oerhörd lögn!

Det är inte så att antidepressiva medel är ”effektiva” – de har enligt alla samlade bevis inte någon mer positiv effekt än sockerpiller. Det är inte heller så att de har ”lindriga biverkningar” – de har en stor mängd mycket allvarliga skadeverkningar, som patienter försökt berätta om i åratal. Dessutom är de i allra högsta grad beroendeframkallande – de patienter som försökt sluta med pillren kan vittna om hur fruktansvärt svårt det är.

KMR avslöjade den verkliga historien om antidepressiva medel redan i början av 1990-talet. De psykiatriska auktoriteterna har under 16 år hela tiden försökt mörklägga bristen på effekt och de allvarliga skadorna. Tills nu.

Men som vanligt, när man till sist tvingas erkänna de stora skadorna av en viss psykiatrisk drog, så finns det en ny att köra ut på marknaden. Christina Spjut lät i TV meddela att patienterna som fått diagnosen depression, i många fall, kan förvänta sig att få diagnosen ”bipolär störning” (manodepressivitet). Och för det ”tillståndet” tänker psykiatriker och läkemedelsbolag, i tillägg till antidepressiva medel, sälja ett ännu mer giftigt ämne – neuroleptika. Vi kan se fram mot en ny kampanj.


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Kamagra Pills and Erectile Dysfunction
InläggPostat: fre 19 nov 2021, 12:06 
Offline

Blev medlem: tis 12 okt 2021, 11:03
Inlägg: 0
The [b][url=https://medicationplace.com/product/kamagra-tablets/]Kamagra[/url][/b] pill is a prescription medication that cures erectile dysfunction (ED). It works by increasing blood flow to the penile area. Its side effects are relatively mild and usually disappear within a few hours, although there are severe side effects that can last for a few days. Take a Kamagra pill with a glass of water 30 minutes before a meal to prevent any adverse reactions. It is important to take a pill in the right dose.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Hur står det till idag?
InläggPostat: fre 19 nov 2021, 12:10 
Offline

Blev medlem: tis 12 okt 2021, 11:03
Inlägg: 0
https://medicationplace.com/product/kamagra-tablets/


Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Erectile Dysfunction, Causes of ED, and ED Treatment
InläggPostat: lör 12 mar 2022, 11:35 
you have been prescribed by <b><a href="https://www.dosepharmacy.com/tadagra-prof-20mg-tablet"> Tadagra 20mg Tablet</a> </b> is used to treat erectile dysfunction in men. It increases blood flow to the penis to help men get an erection. It works by helping to relax the blood vessels in your penis, allowing blood to flow into your penis when you get sexually excited.


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: buy medicine online
InläggPostat: mån 14 mar 2022, 07:50 
<b><a href="https://www.dosepharmacy.com/profenac-0-1-eye-drop">diclofenac eye drop</a></b> Eye contamination can transpire when infinitesimal organisms, conditions, or changes bombard part of the watch or its encompassing territory. This comprises the apparent front exterior of the watch cornea and the slight, humid coating wrapping the outward look and inward eyelids conjunctiva. Multiple eyesight infections evaporate all unaided or with detailed medicine.


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: buy medicine online
InläggPostat: mån 14 mar 2022, 07:54 
tacrolimus 1 mg The container is worked alongside extra meds to uphold your body from ignoring another organ e.g., liver, kidney, or nature after migrating. It executes as such by wasting your body's antagonism framework, so it accomplishes attacks on the new organ. This remedy has nestled with a lesson of pharmaceuticals comprehended as.


Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: health care
InläggPostat: tor 17 mar 2022, 06:47 
Offline

Blev medlem: mån 14 mar 2022, 07:45
Inlägg: 0
<b><a href="https://www.dosepharmacy.com/tretiva-40mg-capsule">isotretinoin 40 mg</a></b> The more simple results of it can have long haul or extremely long-lasting impacts. In any case, aside from raised cholesterol and joint and muscle issues, these aftereffects are on the whole very enjoyable. It can cause vision issues like hazy vision, twofold vision, and only focus. This pill can correspondingly lessen your capacity to find anonymity. Vision issues energy fix themselves after you quit carrying the medication or the damage might be long-lasting.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 702 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010