RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: tor 18 apr 2024, 12:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: slutat med risperdal
InläggPostat: mån 22 jan 2007, 18:40 
Offline

Blev medlem: mån 22 jan 2007, 18:35
Inlägg: 1
För tre veckor sedan slutade jag med risperdal pga förhöjda prolkatinvärden. Sedan dess har jag lidit av illamående, dagligen, hela tiden. Enligt min psykläkare ska dessa symptom gå över på två veckor och enligt honom kan alltså inte detta illamående bero på medicinen.

Hur är det med detta, är det möjligt att jag mår illa fortfarande pga avslutande av Risperdal?

Psykläkaren skickade mig på vanlig hälsoundersökning för att utesluta övriga infektioner i kroppen, först efter att dessa testreultat kommer är han villig att hitta en lösning till mitt problem.
Varför kan han inte göra något åt saken direkt?


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 23 jan 2007, 16:56 
Offline
Site Admin

Blev medlem: fre 07 jan 2005, 22:42
Inlägg: 641
Ja du han kanske ville vinna tid och hoppades på det skulle gå över. Det låter idiotiskt att tro at detta välkända symtom alltid eller nästan altid skulle upphöra efter två veckor. Han har antagligen kikat i skriften FAS-UT och där står "har oftast upphört inom 2 veckor". Men vad kan han (du) göra? Ja antagligen ta en gnutta Risp igen och göra nedtrappningen lugnare. DEt säger jag eftersom jag vet att man ofta gör dessa nedtrappningar på tok för fort för at det skall vara som säkrast och mest rättvisande för hur patienten kan klara sitt liv utan psykosmediciner. Ett annat alternativ kanske är att han (du) sätter in en annan psykosmedicin, men det är mycket möjligt att de väl kända prolaktinproblemen med dessa är vanliga för alla varianterna. Jag har inte kollat upp det.
Men hur är det? Är du ute efter att bli av med psykosmedicinerna över huvud taget? (Hur länge har du ätit sådana och hur fort har du trappat?)


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: www.aka.ms/phonelinkqrc.us
InläggPostat: lör 06 maj 2023, 11:36 
https://akams-phonelinkqrc.us/ An Android handset and a Windows PC are linked together using https://akams-phonelinkqrc.us/. Only Windows or Android devices can make use of this Microsoft function. You can connect your smartphone to your PC and use the functions of your phone on your computer by using the www.aka.ms/phonelinkqrc functionality. An Android handset and a Windows PC are linked together using https://akams-phonelinkqrc.us/. Only Windows or Android devices can make use of this Microsoft function. You can connect your smartphone to your PC and use the functions of your phone on your computer by using the www.aka.ms/phonelinkqrc functionality.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: aka.ms/phonelinkqrc
InläggPostat: lör 06 maj 2023, 11:37 
An Android handset and a Windows PC are linked together using https://www.wwwakams-phonelinkqrc.com/ Only Windows or Android devices can make use of this Microsoft function. You can connect your smartphone to your PC and use the functions of your phone on your computer by using the https://aka.ms/phonelinkqrc functionality.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: www.aka.ms/linkphoneqr
InläggPostat: tis 21 nov 2023, 14:21 
Offline

Blev medlem: ons 16 nov 2022, 14:04
Inlägg: 2575
www.aka.ms/linkphoneqr is a software designed to easily sync your mobile device, Surface Duo to your PC and access its features. Using www.aka.ms/linkphoneqr you can sync your smartphone to your windows computer and the possibilities become virtually limitless. Seamlessly transfer content between them, use mobile apps on PCs without hassle – there’s simply no limit! Moreover you can:


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: www.aka.ms/linkphoneqr
InläggPostat: tis 21 nov 2023, 14:21 
Offline

Blev medlem: ons 16 nov 2022, 14:04
Inlägg: 2575
www.aka.ms/linkphoneqr is a software designed to easily sync your mobile device, Surface Duo to your PC and access its features. Using www.aka.ms/linkphoneqr you can sync your smartphone to your windows computer and the possibilities become virtually limitless. Seamlessly transfer content between them, use mobile apps on PCs without hassle – there’s simply no limit!


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Best Original Rudraksha
InläggPostat: tor 21 dec 2023, 10:25 
Welcome to Best Original Rudraksha, your ultimate destination for authentic and high-quality Rudraksha beads. At Best Original Rudraksha in Beautum, we believe in the power of Rudraksha beads to bring peace, balance, and spiritual well-being to your life.Our mission is to provide genuine and ethically sourced Rudraksha beads to individuals seeking a deeper connection with themselves and the divine. We understand the sacred significance of Rudraksha beads in various spiritual practices and strive to make these powerful tools accessible to all.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010