RFHL Uppsala län

Öppet forum för problem med läkemedel.
Aktuellt datum och tid: lör 20 apr 2024, 13:16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 395 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mirtazapin
InläggPostat: fre 24 okt 2008, 10:43 
Offline

Blev medlem: fre 24 okt 2008, 10:30
Inlägg: 3
Hej alla. Tog min sista bit Mirtazapin för 6 dagar sen, var då nere på 1/8 tbl (à 30 mg). Mått skit vid varje sänkning men då bara några dagar. Nu helvete förstås. Illamående, yrsel, total kraftlöshet, ångest, krypningar, sömnlöshet. Verkar inte ge med sig, tvärtom. Skulle jag ha trappat ned ännu långsammare? Är det någon idé att backa tillbaka och försöka med det? Vet att det inte gått så lång tid men jag STÅR INTE UT :shock:


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 24 okt 2008, 15:23 
Hej åttan.
Jag har ätit Mirtazapin. Åt den i 9 månader och trappade ut den i 10 månader, och nollade för 9 veckor sedan. Hela resan var bara ett enda stort trauma. Många får det så svårt att de väljer att börja om med medicinen. Så ett råd från mig är bestäm dig från början vilket håll du vill att det skall gå, jag gjorde det och det underlättade, annars hade jag ätit en medicin bara för jag en gång hade börjat och det vill jag inte.
Skriv här på tråden så ger vi dig feedback.

Hej på er alla.
Bästa dagen hittills Helt underbart. Lite dimsyn nu på eftermiddagen bara.
Nu verkar det som om dom bättre stunderna blir fler.
Men det svänger.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 25 okt 2008, 14:18 
Hej.
Hur går det för er Maria och Lorden.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 25 okt 2008, 15:09 
Hej! Maria har lite problem med datorn skrev hon. Bara så ni inte tror hon försvunnit!

När det gäller mig så verkar det ta tid att få balans i systemet igen. Igår var ingen bra dag. Lätt ångest och dåsig. Vaknade i natt av en ruggig mardröm. Slump? Tror inte det. Alltid kopplat till dåliga perioder.
Verkar som att när man trappar ner så rubbas en balans som är svår att återfå även om man som jag återinsätter ssri.

Kämpa på!


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Gav upp
InläggPostat: lör 25 okt 2008, 17:54 
Offline

Blev medlem: fre 24 okt 2008, 10:30
Inlägg: 3
Jag är en svag person..... Jag gav upp efter bara en vecka efter utsättning med tilltagande vidriga symtom. Men det går inte att vara sängbunden när man har en 3-åring hemma. Pust.

Fick tag på läkaren som hävdade att jag blivit sjuk igen och skulle gå upp till full dos! Börja om på noll alltså. Jo, eller hur. Enligt honom kunde 1/8 tablett inte vara farmakologiskt aktiv utan det var enbart placebo som gjort att jag mådde bra på den dosen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :evil: Vilken idiot. Hursomhelst lyssnade jag inte på honom utan gick tillbaka till 1/8 och nu ett dygn senare mår jag nästan "normalt". (Får se om det håller i sig dock.) Visst tyder väl det på att det var utsättning och inte en ny sjukdomsepisod, eller har jag fattat det helt fel?

Ska tillbaka till skit-läkaren om en vecka och då ska jag be om Remeron-lösningen så jag kan trappa ned med minsta möjliga steg. Det lär väl ta en evighet men det kanske är bättre? Jag har faktiskt lyckats sluta med denna medicin en gång innan, för 6 år sen. Var då nere på smulor var tredje dag på slutet om jag inte minns fel. Men det gick, mådde inte alls lika dåligt då. Var sen medicinfri i 3 år innan jag av olika skäl lyckades hamna i här igen. Fast jag är inte enbart negativ ska jag säga, medicinen har gjort underverk för mig och jag vet inte hur jag hade klarat mig utan den. Men just nu undrar man ju om det var värt det....


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 25 okt 2008, 23:13 
Hej åttan!

Jag förstår dig verkligen. Ha småbarn och trappa ut är omänskligt. Det funkar verkligen inte. Jag fick efter en vecka avbryta nollningen pga av att jag inte kunde klara dom vardagliga bestyren. Jag mår dåligt av medicinen men min familj behöver mig mer än jag mår dåligt!!
Du är inte svag åttan - du är mänsklig. Den som bagatelliserar dom här preparaten vet inte vad han pratar om. Visst, dom kan hjälpa en men dom flesta verkar med tiden må mera dåligt än bra av dom, det är då problemen börjar tyvärr.
Kämpa på, ta nya tag. Alla här har målet bli medicinfria, alla i olika takt. Det är den enda vägen.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 okt 2008, 09:41 
Hej åttan.
Bra skrivit Matteo. Åttan du är ingen svag person, Mirtazapin är en tablett som många fastnar på. Jag har inga småbarn att ta hand om, hade fullt upp med att ta mig igenom dagarna, jag var helt väck kunde knappt ta hand om mig själv. När jag började förstå att jag blev sjuk av medicinen så trappade jag ner och nollade och fick svår abstinens, tog jag då en liten flisa så försvann abstinensen, så där har din läkare helt fel. Satte ut den för gott i December ock på den vägen är det.
Ha det gott.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 okt 2008, 10:15 
Offline

Blev medlem: lör 18 okt 2008, 11:23
Inlägg: 7
Hej på er!
Efter min lilla tråd "Antidepp. Biverkningar efter flera års användande?", där jag fick några bra svar, så har även jag bestämt mig för att dra ner på dosen (nu Sertralin 100mg) och kanske sluta helt. Men usch vad läskigt det känns med alla berättelser om biverkningar som ni haft och har.
Tycker även att det är svårt att veta vad som är långsam utsättning. Men jag läste någonstans här att en utsättning på 10% av dosen var 5:e till 6:e vecka är ok. Jag tror att det var Agneta som skrev det, tyvärr hittar jag det inte nu. Låter det rimligt tror ni?

Jag tycker ni alla är fantastiska. När man har smakat på det här eländet med ångest, oro och panik, då vet man också vilket jobb ni gör!!
Har fått en del KBT och det har hjälpt mig en del. Speciellt när ångesten och paniken kommer. Min terapeut sa: "Låt den komma, välkomna den..säg till ångesten - ja men kom då om du så gärna vill.."
Det låter ju lite kocko, men det har faktiskt hjälpt mig. Det gör att jag slappnar av lite grann och då spricker ångestbubblan. Den ligger kvar där som den trasiga ballongen jag stuckit hål på, men den kan inte kväva mig längre.
Så, nu har jag som sagt bestämt mig fr o m idag så äter jag 90mg....
Tack för alla era inlägg, ingen av oss är ensam med sina bekymmer:!:


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 okt 2008, 12:05 
Offline

Blev medlem: tor 26 jun 2008, 11:35
Inlägg: 33
Hej på er!
Här sitter man med abstinens, ursprungsproblem och femton kilos tablettövervikt och som grädde på moset blir man dumpad av pojkvännen... Han "orkar inte med att jag är trött och har huvudvärk jämt". Så hade man inte ångest så fick man... Hoppas det går bra för er andra.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 okt 2008, 13:08 
Hej Lorden.
Vilken jävla skitstövel, fixade han inte förändringar. Hellre tablettfri än han.
Sköt om dig.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 26 okt 2008, 16:20 
Offline

Blev medlem: fre 24 okt 2008, 10:30
Inlägg: 3
Hej och tack för era stöttande ord. Tur i oturen så mår jag prima igen med min placebodos av Mirtazapin. Ska hämta mig ett tag efter detta och sen ta nya tag!


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 27 okt 2008, 20:37 
Hej på er.
Andra dagen som är bra. Lite trött på kvällarna bara :D
Må väl.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 27 okt 2008, 21:14 
Hej allihopa!!

Jag har ingen dator nu så jag är o lånar hos grannen.Lite nyfiken hur det går för allihopa.
Jag måste berätta att jag har jobbat idag dock bara fyra timmar men det gick jättebra.Det vart en tvärvändning för mig förra veckan till det bättre så fortsätter det så här så går jag upp o jobbar heltid snart.Bara hoppas att det fortsätter så också.Det känns som jag lever och har till o med planerat in att gå på halloween fest till helgen men utan att dricka nåt.
Återkommer så fort jag fixat min dator.

Kram till er alla/Maria


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 27 okt 2008, 23:55 
Offline

Blev medlem: ons 02 feb 2005, 15:51
Inlägg: 323
Mariah skrev:
Hej allihopa!!

Jag har ingen dator nu så jag är o lånar hos grannen.Lite nyfiken hur det går för allihopa.
Jag måste berätta att jag har jobbat idag dock bara fyra timmar men det gick jättebra.Det vart en tvärvändning för mig förra veckan till det bättre så fortsätter det så här så går jag upp o jobbar heltid snart.Bara hoppas att det fortsätter så också.Det känns som jag lever och har till o med planerat in att gå på halloween fest till helgen men utan att dricka nåt.
Återkommer så fort jag fixat min dator.

Kram till er alla/Maria


Hörde talas om en "zombie-walk" i gbg området, trodde att det var halloweeninspirerat men var tydligen nu i söndags, skall man skämta om helvetet så kan jag säga att jag nog gjort succe på den walken, UTAN att ha tagit droger, om nån känner nån Hollywoodreggisör som sökert zombies till en produktion så hör av er för guds skull, sitter bara och väntar på en storroll i en carpenterrulle.


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 okt 2008, 09:14 
Hej Maria.
Kul att det har vänt för dig. Samma sak för mig. Jag mår nu såpass bra att jag skall göra min resa. Eftersom jag bor långt ner i landet och sällan upplever snö, så hade jag tänkt åka till Abisko. Jag kan ju göra ett gästspel i Sundsvall, så vi kan träffas, det skulle vara kul. Vi kan ju höras av om den saken längre fram.
Kramar.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 okt 2008, 17:32 
Hej Jag!
Nu är min dator ok igen.
Vad kul att det vänt för dig också.Jag har jobbat tre dar nu och det känns bra.Jag ska till umeå till helgen...känns skit kul att kunna göra det.
Hoppas vi kan träffas nåt då när du åker förbi här.När planerade du att åka ungefär?

Kram/Maria


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 okt 2008, 22:10 
Inne på 5:e året snart . när ska utsättningsymp-tomten försvinna :x innan hjul hoppas jag :evil: :twisted: :evil:


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 okt 2008, 17:44 
Hej Maria.
Jag vet inte riktigt när det blir. Jag är uppbokad på lite kurser nu, måste få in lite pengar. Jag kan ringa till Staffan på rfhl och lämna mitt tele nr där, så du kan ringa dit och få det. Hur mår du nu. Själv mår jag bra, är så himla glad att jag tog bort medicinen, För det första måste den varit helt fel för mig, eller blir alla så avstängda på dom medicinerna, nej fy sjutton. Men det var kämpigt att bli av med dom, trodde aldrig det skulle gå. Det var ju inte så längesedan jag låg inrullad i täcket och stortjöt

Ha det.

Hej Lorden.
Hur går det för dig.


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 30 okt 2008, 18:24 
Hej Jag!

Det går bra för mig men blir fort trött och är lättstressad och får hjärtklappning.Men jag är glad att jag inte gav upp och som du skrev så var det inte längesen man låg inrullad i täcket.Jag kollar med Staffan om ditt nummer.

Vi hörs

Kram/Maria


Rapportera detta inlägg
Upp
  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 31 okt 2008, 11:25 
Offline

Blev medlem: tor 26 jun 2008, 11:35
Inlägg: 33
Hej på er!
Kul att höra att det går bra för er, Maria och Jag. Här är det lite av varje - någon bra dag då och då åtföljs av dåliga dagar... Men det funkar. Har mycket spänningshuvudvärk eller vad det nu är, men det är bara att vila när det dyker upp. Fortsätter med min KBT, och det verkar bli en långdragen process. Men jag har ju hela livet på mig...! Önskar er alla en trevlig helg!


Rapportera detta inlägg
Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 395 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan skapa nya trådar i denna kategori
Du kan svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010